گروه بازار پول - به مناسبت روز خبرنگار نشست نمایندگان رسانه‌های گروهی کشور با مسوولان روابط عمومی بانک صادرات ایران روز گذشته در برج سپهر برگزار شد. حمید سعدونی مدیر روابط عمومی بانک صادرات ایران با تاکید بر حفظ منافع ملی گفت: هر چند کارکنان هر سازمان با تعلق خاطر به آن فعالیت کرده و احساس مسوولیت می‌کنند اما دغدغه مشترک تمام سازمان‌ها حفظ منافع ملی است.او با اشاره به نقش تعیین کننده رسانه‌ها افزود: مشکلات تهیه بنزین، ترافیک شهری و آلودگی هوا از دغدغه‌های تمام نهادها است و بانک‌ها می‌توانند با ارائه خدمات بانکداری نوین در کاهش دغدغه‌های موجود مفید باشند. سعدونی ادامه داد: در حالی که خانواده‌ها می‌توانند حجم عمده‌ای از نیازهای بانکی خود را از طریق یک سیستم و از داخل منزل رفع نمایند بسیاری از سفرهای داخل شهری کم شده و کمک شایانی به کنترل ترافیک و پیامدهای آن خواهد شد.

مدیر روابط عمومی بانک صادرات ایران تاکید کرد: اجرای بانکداری الکترونیک در هزاره سوم یک ضرورت است و هیچ بانکی مختار به انتخاب نیست.

او گفت: بانک صادرات ایران با فراهم کردن زیرساخت‌های بانکداری مدرن گام‌های مناسبی را در این جهت برداشته و از رسانه‌ها انتظار دارد در توسعه فرهنگ به کارگیری از ابزارهای نوین بانکی نقش بسزای خود را ایفا کنند.

خراسانی مدیریت امور طرح و برنامه‌ بانک صادرات نیز در خصوص خدمات بانکداری الکترونیک و زیرساخت‌های فیزیکی نرم‌افزاری آن توضیحاتی داد و اعلام کرد: اکنون بانک صادرات ایران خدمات نوین را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و تنها بانکی است که تمام سپرده‌های آن به حساب سپهری متصل است.

خراسانی از حساب‌های دو منظوره دستور پرداخت، پرداخت قبوض خدمات شهری از طریق تلفن ۱۵۵۳، سامانه گویای بانک صادرات، واحد امداد مشتریان، بانکداری اینترنتی، شعب ۷۲۴، خودپردازهای سیار و انتقال وجه بین بانکی به عنوان خدمات بانک صادرات نام برد و خاطر نشان کرد: هدف بانکداری الکترونیک به صفر رساندن خطاها و مشکلات مخابراتی در قطع ارتباط است و در ارائه سرویس دهی مناسب به مشتریان تمام سعی خود را می‌کند. بانک صادرات ایران دارای ۳هزار و ۲۷۱ شعبه است که ۹/۹۵درصد شعب آن سپهری هستند و ۴میلیون و ۴۶۶هزار سپهر کارت و ۱۲هزار و ۴۴۸ کارت اعتباری در دست مشتری دارد.

تعداد حساب‌های سپهری بانک صادرات ۱۵میلیون و ۶۸۴هزار حساب و تاکنون ۱۴هزار نفر مشتری در سیستم بانکداری اینترنتی این بانک عضو شده‌اند.