با تداوم تضعیف ارزش‌دلار و افزایش تقاضا برای جواهرآلات، بهای طلا در آینده‌ای نزدیک به یک‌هزار‌دلار در هر اونس خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، پیرلاسونده، معاون شرکت معدنی نیومونت، با پیش‌بینی این امر گفت: دوران طلا فرارسیده است و به زودی بهای این فلز چهار رقمی خواهد شد. وی تصریح کرد: عرضه طلا از معادن در حال کاهش است و شرکت‌ها نمی‌توانند اکتشافات جدیدی انجام دهند، این در حالی است که تقاضا برای جواهرآلات در حال افزایش است و انتظار می‌رود از رقم ‌٤٥‌میلیارد‌دلار برای سال گذشته فراتر رود. لاسونده ادامه داد: طلا و نفت در چرخه کنونی پرنوسان‌ترین کالاها هستند و بهای مس و مولیبدن افزایش یافته است. به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ در حال حاضر هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازار نیویورک با بهای معادل ‌٦٧١‌دلار و ‌٢٥ سنت معامله می‌شود که کاهش یک‌دلار و ‌٧٥ سنتی یا ‌٣/٠‌درصدی داشته است. این فلز طی سال جاری افزایش قیمت ‌٥/٥‌درصدی را شاهد بوده است. به گزارش دنیای اقتصاد قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری روز گذشته در ساعت ۱۴ به وقت تهران ۴۰/۶۷۴دلار بود که افت ارزش دلار به پایین‌ترین حد خود طی ۱۵ سال اخیر در مقابل سبدی از ارزهای عمده رسید. افزایش ریسک بازارهای اعتباری و عدم رشته نرخ بهره دلار آمریکا دلیل رشد قیمت طلا عنوان شده است. نرخ برابری یورو در مقابل دلار روز گذشته به رکورد ۳۸۱۸/۱ رسید. پوند انگلیس نیز به حد برابری ۰۳۳۶/۳ در مقابل دلار دست یافت. در حالی دلار آمریکا تنها به برابری ۶۷/۱۱۷ در مقابل ین رسید.

بانک مرکزی کویت برای دومین بار طی روزهای اخیر به دینار اجازه تقویت داد و با این اقدام ارزش دینار در برابر‌دلار به بالاترین میزان طی ‌١٨ سال گذشته رسید.

بانک مرکزی کویت اعلام کرد که از این به بعد هر‌دلار با ‌١١/٠‌درصد افزایش با بهایی معادل ‌٢٨١٧٠/٠‌دلار معامله می‌شود که پیشتر این میزان برابر با ‌٢٨٢٠٠/٠‌دلار بوده است. در پی اعلام بانک مرکزی کویت ارزش دینار در برابر‌دلار به بالاترین میزان از سال ‌١٩٨٩ رسید. ارز چهارمین صادرکننده بزرگ خاورمیانه از ‌١٩ ماه مه سال‌جاری افزایش ‌٦٤/٢‌درصدی داشته است که دلیل آن اقدامات بانک مرکزی کویت در پی تضعیف زیاد‌ دلار بوده است.