غلامرضا کیامهر

یکشنبه شب این هفته، سالن اجتماعات طبقه دهم ساختمان مرکزی بانک اقتصاد نوین در بولوار اسفندیار شاهد برگزاری مراسم روز بزرگداشت خبرنگاران بود. اقتصادنوینی‌ها سه روز زودتر از آنچه در تقویم نوشته است، به استقبال روز خبرنگار رفته بودند.

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در بانک اقتصاد نوین چند تفاوت چشمگیر با مراسم مشابهی داشت که همه ساله به همین مناسبت در اغلب سازمان‌ها و بانک‌ها برگزار می‌شود.

یکی از این تفاوت‌ها حضور جمعی از استادان برجسته رشته ارتباطات و روزنامه‌نگاری در کنار خبرنگاران جوانی بود که روزگاری دانشجوی آنها بودند و از محضرشان درس روزنامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی می‌آموختند و گرد آوردن آن دو نسل و اصحاب علم و عمل در زیر یک سقف قبل از هرچیز نمایانگر حسن تشخیص و ذوق سلیم مدیر روابط عمومی بانک اقتصاد نوین بود که خود نیز دانش‌آموخته رشته روابط عمومی و ارتباطات است. او به هنگام گفتن خیرمقدم به حاضران با زیباترین واژه‌ها نسبت به استادان سابق خود ادای احترام کرد.

تفاوت دیگر که آن هم باز ریشه در حسن سلیقه و ادراک حرفه‌ای مدیر روابط عمومی بانک داشت دعوت از خبرنگاران سرویس حوادث شماری از روزنامه‌ها و نشریات فرهنگی و سینمایی بود که گروه اول اخبار حوادث تلخ و شیرین در صحنه‌های بانکی را رقم می‌زنند و گروه دوم با برخورداری از حمایت مادی و معنوی بنگاه‌های اقتصادی همچون بانک‌ها خلاقیت‌های خود را در عرصه فرهنگ و هنر به منصه ظهور می‌رسانند که علی‌ معلم چهره شاخص مطبوعاتی‌های سینمایی در میان آن جمع بیش از همه جلب توجه می‌کرد.

از دیگر تفاوت‌های چشمگیر مراسم روز خبرنگار در بانک اقتصاد نوین حضور گرم، بی‌ریا، بی‌تکلف و بسیار متواضعانه دکتر رسول‌اف مدیر عامل بانک اقتصاد نوین در میان جمع حاضر در تمامی مدت برگزاری مراسم و ابراز محبت و ادای احترام صمیمانه و مثال زدنی او به یکایک میهمانان پیر و جوان بانک بود. به احتمال قریب به یقین علاوه بر دانش، تخصص و توانمندی‌های حرفه‌ای همین شیوه رفتار و خصلت‌های انسانی است که از دکتر رسول‌اف مدیری بسیار سرشناس و موفق در نظام بانکی کشور چه دولتی و چه بانکداری خصوصی

ساخته است.

کارنامه درخشانی که دکتر رسول‌اف از دوران مدیریت خود در بانک کشاورزی بر جای گذاشت و موفقیت‌‌های چشمگیری که بانک اقتصاد نوین از بدو تاسیس تاکنون با مدیریت دکتر رسول‌اف به دست آورده‌ است شاهد گویایی بر این مدعا است.

از همه مهم‌تر آن که دکتر رسول‌اف به عنوان یک تکنوکرات حرفه‌ای در گذشته و حال ثابت کرده است که رسانه‌ها را می‌فهمد و به نقش تاثیرگذار آنها برای هموار کردن راه علبه بر چالش‌ها و مشکلات و رسیدن به اهداف راهبردی خود عمیقا اعتقاد دارد.

باید برای موفقیت چنین مدیرانی دعا کنیم.