معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: مجموعه اقدامات اجرایی برای واگذاری بانک‌ها توسط وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و مجمع بانک‌ها مشخص شده و در حال پیگیری است.

غلامرضا حیدری کردزنگنه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه قرار بود بانک‌ها برای واگذاری نسبت به وصول مطالبات معوق خود اقدام کنند اظهار داشت: اقداماتی که لازم بوده توسط بانک‌ها انجام شده و برخی اقدامات نیز نیاز به تصویب مجمع بانک‌ها دارد. وی افزود: مجموعه اقدامات اجرایی برای واگذاری بانک‌ها توسط وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و مجمع بانک‌ها مشخص شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام و پیگیری است.

کردزنگنه با اشاره به واگذاری بیمه‌ها گفت: شرکت‌های بیمه قابل واگذاری حایز شرایط، وارد بورس می‌شوند و شرکت‌هایی که شرایط لازم برای ورود به بورس را ندارند چون در صدر اصل ۴۴ قرار دارند باید اصلاح ساختار شوند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی بر اصلاح ساختار شرکت‌های بیمه‌ای که شرایط ورود به بورس را ندارند تاکید کرد و گفت: شرکت‌های بیمه در حال اصلاح ساختار هستند.

وی از عرضه سهام فولاد خوزستان در هفته آینده خبر داد.

پیشتر سیدحمید پورمحمدی در خصوص تصمیمات گرفته شده درباره واگذاری بانک‌ها گفته بود: از جمله نکاتی که بسیار با جدیت مورد تاکید قرار گرفت این بود که بانک‌ها نسبت به وصول مطالبات معوق خود با جدیت اقدام کنند.

وی افزود: برخی بانک‌ها از استانداردهایی که بانک مرکزی برای آنها تعیین کرده جلوتر گام برداشته‌اند که باید بازگردند.

پورمحمدی با بیان اینکه حجم دارایی‌های غیرمنقول بانک‌ها بعضا بیش از استانداردها است؛ تصریح کرده بود: این اصلاحات باید تا پایان سال انجام شود.

وی خاطرنشان کرده بود: ساز و کارهای نظارتی برای این امر نیز طراحی شده تا از وجوهی که از مطالبات معوق بدست می‌آید یا اموال غیرمنقولی که بانک‌ها بی‌جهت دارند واگذار می‌شود این منابع جدید باید صرف اعطای تسهیلات جدید شود.