گروه بازار پول - مجله معتبر یورومانی در شماره جولای ۲۰۰۷ خود جایزه بهترین‌های خاورمیانه را به «بانک تجارت» ایران اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، مجله یورمانی در گزارشی که با تصویری از پرچم مقدس کشورمان همراه است با عبارت (BEST BANK: TEJARAT) بانک تجارت را به عنوان بهترین بانک معرفی کرده است. در این گزارش آمده است: در ادامه روند مدرن و تنوع بخشی موسسات نهادهای مالی ایران نیز همچنان به تحرک خود ادامه می‌دهند.

در این خصوص بانک تجارت به خاطر سیاست‌های خیره کننده برای رشد کسب و کار و سود در سال گذشته به طور مشخص پیشتاز بوده است. حرکت این بانک در مسیر بهبود آن را به یک بانک تجاری تبدیل کرده که تجربیات موفق بانکداری بین‌المللی خود را با دانش و شرایط محلی ترکیب و از آن استفاده کرده است.

این بانک از مزیت‌های حاصل از شبکه بین‌المللی قوی بهره‌مند است که به تازگی آن را به چین نیز گسترش داده است.

در سال گذشته سود این بانک با ۹۰درصد افزایش به ۴/۱۴تریلیون ریال (۵/۱میلیارد دلار) رسید که معادل ۸/۵ نرخ بازده دارایی سهام آن بوده است.

ارزش حقوق صاحبان سهام این بانک با ۲۲درصد افزایش به ۵/۱۶تریلیون ریال رسید در حالی که دارایی‌ها با رشد ۵/۲۱درصدی به ۴/۲۴۹تریلیون ریال و درآمد عملیاتی با ۲۲درصد افزایش به ۹/۱۴تریلیون ریال رسیده است.

بانک تجارت از بانک‌های مشمول بند «ج» اصل ۴۴ قانون اساسی است که درخواست پذیرش در بورس را ارائه کرده است و پس از گذراندن مراحل پذیرش و درج نام سهام آن در بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد.