گروه بازارپول- مدیر عامل بانک ملت از ایجاد مرکز ارائه خدمات بانکی به نخبگان پزشکی و دارویی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تهران از سوی این بانک خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، دکتر علی دیواندری در بازدید از مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به علاقه‌مندی این بانک برای حمایت از نخبگان علمی دانشگاه‌ها، افزود: دانشگاه‌های تمامی دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که در کنار تولید دانش، به کارآفرینی نیز توجه ویژه داشته باشند. وی تاکید کرد: مراکز رشد دانشگاه‌ها، تمرین کار تجاری و اقتصادی است که بعد از فراغت از تحصیل به دنیای واقعی اقتصاد منتقل می‌شود. مدیر عامل بانک ملت به راه‌اندازی نخستن مرکز ارائه خدمات بانکی به نخبگان و کارآفرینان علمی در دانشگاه صنعتی شریف تهران اشاره کرد و اظهار داشت: این آمادگی را داریم که دومین مرکز را در زمینه‌های پزشکی و نخبگان داروسازی کشور، ایجاد کنیم تا به مراکز تولید داروهای حیاتی و با تکنولوژی بالا، خدمات ارائه کند. وی با تاکید بر این نکته که بررسی‌های لازم برای ایجاد این واحد بانکی به سرعت انجام خواهد شد، اضافه کرد: با ایجاد این واحد، مخترعان و نخبگان پزشکی و دارویی شناسایی و به شعب بانک معرفی می‌شوند تا به سرعت در جهت تامین اعتبار طرح اقتصادی آنان اقدام شود. دکتر دیواندری با اشاره به مزیت‌های نسبی سرمایه‌‌گذاری در بخش دارویی، یادآور شد: مشارکت مالی در این بخش، هم بازده اقتصادی دارد و هم اینکه وظیفه علمی و اجتماعی بانک محسوب می‌شود.

وی با بیان این نکته که بانک ملت در سال گذشته، ۱۰هزار فقره تسهیلات خرید دارو به هلال‌احمر اختصاص داده است، ادامه داد: دغدغه کمک به بیماران در این بانک وجود دارد به همین دلیل تلاش می‌کند در راستای ارزان شدن دارو در کشور گام موثری بردارد تا بدین ترتیب بیماران بتوانند بدون استفاده از وام و قرض، اقدام به تهیه داروی موردنیاز خود کنند و بدهکار نشوند. در این دیدار که رییس مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیر کل دارویی وزارت بهداشت، نماینده وزارت صنایع و معادن، چند تن از استادان برجسته داروسازی و سه نفر از مدیران بانک ملت نیز حضور داشتند، مقرر شد تا محل مناسبی در این مرکز در اختیار بانک ملت قرار بگیرد تا مقدمات لازم برای ایجاد واحد بانکی ویژه امور پزشکی و دارویی فراهم شود.