زمان خصوصی‌سازی بانک‌ها از سوی دولت اعلام خواهد شد و بانک‌ها آمادگی‌ لازم را در این زمینه کسب کرده‌اند تا به محض اعلام دولت؛ اقدامات لازم را انجام دهند. محمد ابراهیم مقدم، عضو هیات مدیره بانک تجارت، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین نتایج به دست آمده در کارگروه تخصصی خصوصی‌سازی بانک‌ها که در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تشکیل شده است، گفت: در این کارگروه مسائلی که ممکن است مانع خصوصی سازی و شفافیت حساب‌ها شود، طراحی شده و در حال حاضر حساب‌های بانک‌ها شفاف شده‌اند.

به گفته او بانک‌ها آمادگی لازم دارند که به محض اعلام کارهای خود را ارائه کنند و با تایید مقامات، خصوصی‌سازی انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که خصوصی‌سازی بانک‌ها چه زمانی انجام می‌شود؟ تصریح کرد: زمان آن را دولت باید اعلام کند.

مقدم در پاسخ به این سوال که ارزش مقدماتی سهام بانک تجارت چقدر است؟ خاطرنشان کرد: قیمت سهام را باید سازمان بورس محاسبه کند، در این میان بانک‌ها فقط ارزش سهام خود را مشخص می‌کنند، اما در حال حاضر نمی‌توان میزان آن را اعلام کرد.

وی متذکر شد: در حال حاضر کارگروه «کربانکینگ» راهکارهایی را برای بانک‌ها طراحی کرده است، کارگروه دیگری نیز امور مربوط به کارت، ATM و POS را برعهده دارد و در حال حاضر نیز بسیار فعال عمل می‌کند. حدی نیز برای بانک‌ها تعیین شده است که تا پایان سال به آن برسند.

به گفته او تعداد دستگاه‌های خودپرداز به ۹۴۹ دستگاه رسیده است و به نظر می‌رسد تعهدی که باید به هزار دستگاه برسد بتوان محقق کرد.