وزیر کار و امور اجتماعی از آغاز به‌کار رسمی بانک سپرده‌گذاری طلا از سالروز ولادت حضرت علی(ع)، ۶ مردادماه، خبر داد.

دکتر محمد جهرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، گفت: قرار است بانک طلا از سوی بانک‌های کشور و صندوق مهر امام‌رضا‌(ع) با هدف جذب سرمایه‌های راکد خانوارها در مسیر توسعه و اشتغال راه‌اندازی شود.

جهرمی اظهار داشت: خوشبختانه این حرکت توسط بانک رفاه شروع شد که در پی آن نیز بانک کارگشایی هم اعلام آمادگی کرده است. وی تصریح کرد: براساس اعلام بانک رفاه، قرار است از روز ولادت حضرت علی‌(ع) به طور رسمی کار جذب سپرده‌های سکه بهار‌آزادی که استاندارد بانک مرکزی را دارند، شروع شود.وزیر کار و امور‌اجتماعی اظهار امیدواری کرد این حرکت باعث ایجاد امنیت لازم برای سرمایه‌های خانواده‌ها شود که در آن افراد بتوانند از مزایای ایجاد صندوق جدید و اجر معنوی و دنیوی نیز برخوردار شوند.جهرمی بیان داشت: افراد می‌توانند سپرده‌های خود را هر زمانی که بخواهند برداشت کنند و هم اینکه در سپرده این‌گونه سرمایه‌ها به صورت قرض‌الحسنه برای جوانان سهیم باشند.وی واگذاری سپرده‌های طلا به عنوان قرض‌الحسنه را از ویژگی‌های خوب کار دانست و ادامه داد: قرار است علاوه بر استفاده سپرده‌گذاران از جوایز بانکی، در جهت ایجاد اشتغال و مسکن و تسهیل ازدواج جوانان نیز حرکت شود.

برآوردهای اولیه نشان می‌دهند که بیش از یکصد میلیون سکه به عنوان سرمایه‌های راکد در‌اختیار خانواده‌ها است و تاکنون در مسیر تولید و سرمایه‌گذاری قرار نگرفته‌اند.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، هنوز هیچ‌گونه خبری از مکانیسم اجرایی این بانک و نحوه تبدیل سکه‌های طلا به نقدینگی موردنیاز ایجاد و توسعه اشتغال از سوی وزارت کار اعلام نشده است. تزریق طلا به بازار و ارزیابی کارشناسان در خصوص رشد میزان نقدینگی و تبعات احتمالی آن از جمله مواردی است که نیاز بیشتری به اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی دارد.