گروه بازار پول- مدیرعامل بانک ملت یکی از مشکلات نظام بانکی را نداشتن شناخت سیستماتیک از مشتری عنوان کرد و گفت: اگر رتبه‌بندی مشتریان وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات در زمینه تامین مالی آنان حل خواهد شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، دکتر علی دیواندری در جمع مشتریان برگزیده این بانک در استان آذربایجان غربی، تاکید کرد: بحث رتبه‌بندی مشتریان در بانک ملت در حال نهایی شدن است که پس از انجام این کار، بانک براساس سوابق مشتریان با آنان تعامل خواهد داشت.

وی بانک ملت را منزل کارآفرینان دانست و گفت: هدف اصلی این بانک این است که امکانات خود را به سوی حمایت از فعالیت‌های واقعی اقتصادی کارآفرینان سوق دهد و در تمام شرایط، پشتیبان آنان باشد.

مدیرعامل بانک ملت افزود: هر چه کارآفرینان در بانک، حضور پررنگ‌تری داشته باشند هم بانک سالم‌تری خواهیم داشت و هم فعالیت‌های اقتصادی سالم‌تر خواهد بود و اهداف توسعه‌ای کشور زودتر محقق خواهد شد.

وی با بیان این نکته که کار و اشتغال زمینه‌ساز بالندگی امید و زندگی است، خاطرنشان کرد: کارآفرینان، افرادی هستند که خود را به زحمت و مشقت می‌اندازند تا اشتغال ایجاد کنند و یاس و ناامیدی را از جامعه دور سازند به همین دلیل باید به صورت همه جانبه مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرعامل بانک ملت، اضافه کرد: کارآفرینان و تولیدکنندگان می‌توانستند کارهای سودده دیگری را انتخاب کنند ولی تولید و فعالیت مولد را در پیش گرفته‌اند زیرا برای بسیاری از آنان، ایجاد خدمت جدید، لذت‌بخش است نه کسب سود بیشتر.

وی اجرای طرح خرید نقدی گندم را یکی از برنامه‌های بانک ملت برای حمایت از کارآفرینان ذکر کرد و گفت: در سال گذشته، یک و نیم میلیون کشاورز وجه گندم خود را در کمتر از یک‌ شبانه‌روز از شعب این بانک دریافت کردند. مدیرعامل بانک ملت، چغندرقند را فراگیرترین محصول کشاورزی پس از گندم دانست و اظهار داشت: این بانک در سال گذشته ۲۰۰میلیارد تومان از منابع داخلی خود را برای حمایت از این محصول اختصاص داد و وجه چغندرقند کشاوزان را به صورت نقدی به آنان پرداخت کرد و آن را به عنوان تسهیلات به حساب کارخانه‌های تولید قند گذاشت.