دبیر کل سابق بورس اوراق بهادار گفت: نتیجه استفساریه اخیر از یک مقام عالی رتبه در مورد واگذاری ۱۰۰‌درصد سهام بانک‌ها، اختصاص ۴۰‌درصد این سهام تحت عنوان سهام عدالت و ۶۰‌درصد به بخش‌خصوصی است. حسین عبده تبریزی به خبرگزاری فارس گفت: گرچه سهام عدالت در حال حاضر به مردم واگذار می‌شود ولی عملا واگذاری مدیریت آن از دولت به مردم طی مدت طولانی شکل می‌گیرد، لذا با صرف نظر از ۴۰‌درصد سهام عدالت، ۶۰‌درصد بانک‌ها به بخش‌خصوصی واگذار خواهند شد. وی افزود: پیش از استفساریه اخیر از یک مقام عالی رتبه، سهم دولت نسبت به بخش‌خصوصی ۶۰ به ۴۰ بود ولی اکنون عکس این قضیه اتفاق می‌افتد.

عبده تبریزی توضیح داد: قبل از استفساریه قرار بود ۲۰‌درصد سهام بانک‌ها در اختیار دولت باشد که ۲۰‌درصد به اضافه ۴۰‌درصد سهام عدالت، سهم دولت در روند واگذاری‌ها را به ۶۰‌درصد تبدیل می‌کرد ولی اکنون دیگر چنین نیست.

دبیرکل سابق بورس اوراق بهادار اظهار امیدواری کرد این استفساریه علاوه بر بانک‌ها برای سایر بخش‌ها مانند بیمه و مخابرات و سایر بخش‌های خدماتی نیز قابل تعمیم باشد. وی استفساریه اخیر را بسیار موثر و خبری خوش توصیف کرد و افزود: ابلاغیه مقام معظم رهبری در سال گذشته در خصوص اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین استفساریه اخیر، هردو خبرهای خوشی هستند که از تاکید بر خصوصی‌سازی حکایت دارند.