واحد اطلاعات اکونومیست در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که نرخ تورم ایران در سال جاری به بالاترین میزان طی دهه کنونی خواهد رسید. به گزارش ایسنا، گزارش ماه ژوئن واحد اطلاعات اکونومیست حاکی از آن است که نرخ تورم ایران از ۱۲درصد در سال ۸۵ به ۱۷درصد در سال ۸۶ خواهد رسید و پس از آن روند نزولی را در پیش خواهد گرفت.

بنابراین اعلام تورم ایران در سال ۸۷ معادل ۵/۱۵ و در سال ۸۸ برابر با ۱۵درصد خواهد بود که بدون تغییر تورم در سال ۸۹ نیز ۱۵ خواهد بود. سال ۱۳۹۰ سالی است که نرخ تورم ۸/۱۴ درصدی برای کشور پیش‌بینی شده است.

این در حالی است که صندوق بین‌المللی پول ضمن پیش‌بینی افزایش نرخ تورم ایران به ۶/۱۷درصد در سال ۲۰۰۷ اعلام کرد که از این لحاظ ایران در مکان سوم منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی قرار دارد.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود با عنوان «دورنمای اقتصادی منطقه‌ای: خاورمیانه و آسیای مرکزی» نرخ تورم کشور در سال گذشته را ۹/۱۱درصد برآورد و پیش‌بینی کرد که این میزان در سال جاری با افزایش زیاد به ۶/۱۷درصد برسد که پس از عراق با نرخ تورم ۳۰درصد و آذربایجان و یمن با نرخ تورم ۱/۲۱درصد در مکان سوم این منطقه جای گرفته است.

پس از کشورمان نرخ تورم لیبی که معادل ۲/۱۶درصد پیش‌بینی شده بالاترین در منطقه است.