اقدامات تروریستی لندن قیمت طلا را بالا برد

گروه بازار پول - خطرات تروریستی لندن و کاهش ارزش دلار موجب رشد قیمت دلار تا حد ۶۵۸ دلار شد. به نوشته خبرگزاری‌ها رشد تقریبا ۸ دلاری قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری و رسیدن قیمت آن به حد ۶۵۸ دلار، بیشتر به دلیل اقدامات اخیر تروریستی در شهر لندن و افت ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای عمده بوده است.

در ۴۸ ساعت قبل از ارائه این گزارش ۷ نفر در ارتباط با حوادث تروریستی باشگاه مرکزی و ساختمان فرودگاه گلاسکو در شهر لندن دستگیر شده که ۳ نفر از آنان پزشک هستند. برخی از تحلیلگران بازار طلا و نقره، افزایش ریسک ژئوپلیتیکی در انگلیس و افزایش قیمت نفت به دلیل رشد تقاضای بنزین در آمریکا و کاهش عرضه اوپک را نیز دلیل رشد قیمت طلا به بالاترین حد خود طی ۲ هفته اخیر عنوان کرده‌اند.

ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای عمده ازجمله پوند انگلیس و یورو به‌شدت کاهش یافت.

نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد بخش‌های مالی، تورم در کالاهای مصرفی، درآمد سرانه اشخاص و مشکلات بازار مسکن و وام‌های رهنی در آمریکا موجب افت ارزش دلار در مقابل پوند انگلیس طی ۲۶ سال گذشته شد.

دلار در مقابل ین ژاپن نیز به حد ۱۳/۰ واحد افت کرد کارشناسان ژاپنی همچنان به رشد وضعیت اقتصادی خود خوشبین هستند. روز گذشته به‌رغم وجود اقدامات تروریستی در لندن ارزش پوند انگلیس در مقابل دلار به رکورد ۲۶ ساله ، ۰۱۵۲/۲ رسید که نسبت به روز قبل ۰۰۴۹/۰ واحد رشد داشته است و در بازار داخلی قیمت هر پوند انگلیس ۹ تومان رشد داشت.

رشد بهای طلا اگرچه روز گذشته تا حد ۶۵۸ دلار بالا رفت اما به سطح ۴۰/۶۵۶ دلار در ساعت ۱۴ به وقت تهران بازگشت. بازار داخلی به همین دلیل با رشد قیمت‌ها مواجه شد، سکه‌ها بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان رشد قیمت داشتند که علاوه بر رشد قیمت جهانی نباید رشد تقاضا داخلی به مناسبت روز مادر را از نظر دور داشت.