لیلا اکبرپور

سید محمد عباس زادگان، مدیرعامل بیمه نوین گفت: سود عملیات بیمه‌ای در ایران پایین بوده و بخش عمده سود شرکت‌های بیمه کشورمان ناشی از سرمایه‌گذاری است. او که در یک نشست مطبوعاتی حضور داشت ادامه داد: شرکت بیمه نوین نیز برای سال مالی منتهی به اسفند ۸۵ به ازای هر سهم ۲۰ تومان سود تقسیم کرد که ۹۰درصد آن حاصل سرمایه‌گذاری‌ها و تنها ۱۰درصد از عملیات بیمه‌گری بود.

عباس‌زادگان با یادآوری اینکه سود پیش‌بینی شده سال گذشته ۲۴ تومان بود. اظهار داشت: از این سود پیش‌بینی شده ۲۰ تومان حاصل شد. اما سود پیش‌بینی شده سال ۸۶ حداقل ۲۵ تومان تعیین شد.

مدیرعامل بیمه نوین از ارائه طرح جدید بیمه خانواده خبر داد و گفت: ارائه بیمه نامه به صورت انفرادی معمولا با حق بیمه بیشتری صادر می‌شود از این رو بیمه نوین طرح جدیدی را که خطرات گوناگون اما در قالب یک بسته بیمه‌ای تحت پوشش قرار می‌گیرند را به حق بیمه پایین‌تری به مشتریان ارائه می‌دهد.

عباس‌زادگان در خصوص همکاری‌ بیمه نوین با سهامداران عمده‌اش گفت: همکاری‌های خوبی با بانک اقتصاد نوین و شرکت‌های ساختمانی شروع شده است و به عنوان کاری تجربی باجه بیمه نوین در شعب این بانک راه‌اندازی شده است.

او از ارائه طرح جدید بیمه عمر و پس‌انداز توسط بیمه نوین خبر داد و در پاسخ به این پرسش دنیای اقتصاد که برای سرمایه‌گذاری با محدودیت‌های آیین‌نامه سرمایه‌گذاری شورای عالی بیمه چه می‌کند گفت: براساس مصوبات شورای‌عالی بیمه رفتار خواهیم کرد اما قرار است آیین‌نامه سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه مورد بازنگری قرار گیرد.

عباس‌زادگان همچنین بر ضرورت نوسازی و بازنگری در ساختار بیمه و بهبود کیفیت ارائه خدمات بیمه‌ای در کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد: شورای عالی بیمه بتواند با کمک بیمه‌ها به خصوص سندیکای بیمه‌گران تصمیماتی را در جهت نوسازی و کوتاه شدن فرآیند صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت گام مهمی را بردارد.او خاطرنشان کرد: باید نرخ حق بیمه متناسب با نیازها باشد و مقررات پیچیده بیمه‌ای برای سرویس‌دهی مناسب به مشتریان ساده‌تر شود.عباس‌زادگان شفافیت نظام مالی و حسابداری بیمه‌ای را مهمترین عامل در اصلاح ساختار صنعت بیمه عنوان کرد و گفت: باید روی موضوع نظام مالی حسابداری و بیمه‌ای و شفافیت آن کار شود.

مدیرعامل بیمه نوین حجم پرتفوی این شرکت را پس از یک سال فعالیت ۸۲میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این مدت ۱۸هزار فقره بیمه‌نامه صادر و ۱۳میلیارد و ۶۰۰مییلون ریال خسارت پرداخت شده است.

عباس‌زادگان نسبت خسارت بیمه نوین را در سال ۸۵ معادل ۳۰درصد اعلام کرد. مدیر عامل بیمه نوین گفت: سال گذشته در گیلان، کرمان، اصفهان، خراسان و کرج واحدهای منطقه‌ای این شرکت تجهز شده‌اند که فعالیت واحدهای کرمان و گیلان شروع شده و سایر واحدها کار خود را از مردادماه ۸۶ آغاز می‌کنند.

عباس‌زادگان ادامه داد: هم‌اکنون ۶۰ نماینده فعال در اختیار داریم و بیش از ۴۰نماینده در مرحله انتخاب هستند که به زودی تعداد نمایندگان بیمه نوین به ۱۰۰ می‌رسد.