رییس کل بیمه مرکزی ایران در بازدید از شرکت‌های بیمه در استان خراسان به شرکت‌های بیمه بخش‌خصوصی توصیه کرد که در حوزه‌های دیگر و کمتر کارشده‌ای مثل فروش بیمه‌های عمر و زندگی وارد شوند تا ضریب نفوذ بیمه در کشور از ۵/۴درصد فعلی (با احتساب بیمه‌های تامین‌اجتماعی و خدمات‌درمانی) به حداقل ۱۰درصد برسد. دکتر کهزادی، نسبت ۶درصدی فروش بیمه‌های عمر از مجموع ۲هزار و ۶۰۰میلیارد تومان حق بیمه صادره در سال گذشته را بسیار ناچیز دانست و خواستار تلاش شرکت‌های بیمه برای افزایش فروش بیمه‌های عمر در حد ۱۰برابر رقم فعلی شد.

وی در این خصوص افزود: توصیه من به شرکت‌های بیمه بخش‌خصوصی و دولتی آن است که بخش ویژه‌ای از توان خود را صرف فروش و بازاریابی بیمه‌های عمر و زندگی و خرد نمایند که حوزه بسیار بکری است و جای کار فراوانی دارد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با تلاش صنعت بیمه، فروش بیمه‌های عمر به طور سالانه و متوسط، حداقل هزار میلیارد تومان رشد کند و باعث افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور شود.

رییس شورای‌عالی بیمه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مراحل نهایی تصویب قانون بیمه شخص ثالث در مجلس شورای اسلامی، خواستار ارائه نظرات صاحبنظران و کارکنان صنعت بیمه برای پربارتر شدن این قانون شد. وی شرکت‌های بیمه را به ثبت دقیق اطلاعات مربوط به بیمه‌نامه‌های اتومبیل به صورت روزانه فراخواند و از برنامه بیمه مرکزی ایران برای راه‌اندازی سامانه همزمان برای ثبت اطلاعات تمام رشته‌های بیمه‌ای خبر داد.دکتر کهزادی همچنین در فعالیت روزافزون شرکت‌های بیمه را در زمینه صدور بیمه‌نامه‌های ضمانت صادرات کالا و خدمات به کشورهای مختلف جهان خواستار شد و از ابلاغ دستورالعمل جدید بیمه مرکزی ایران در این خصوص سخن گفت.

رییس کل بیمه مرکزی ایران اصلاح آیین‌نامه بیمه‌های اعتباری را نیز در دستور کار شورای عالی بیمه دانست و بر نهایی شدن آن تاکید کرد.در پایان این نشست، مدیران شعب بیمه‌های دولتی و خصوصی استان خراسان به طرح دیدگاه‌ها و تبادل‌نظر با رییس کل بیمه مرکزی ایران پرداختند و خواستار افزایش این دیدارها شدند.

رییس شورای عالی بیمه، همچنین طی نشست دیگری با حضور اعضای انجمن صنفی نمایندگان شرکت‌های بیمه بخش دولتی و خصوصی، در جریان روندهای عملیاتی و مسائل و مشکلات نمایندگی‌های بیمه در سطح استان خراسان قرار گرفت و به منظور رفع این مسائل رهنمودهایی را ارائه داد.