کارگروه خصوصی‌سازی بانک‌ها مرحله قبل از قیمت‌گذاری سهام را طی می‌کند

جلسات کارگروه تخصصی خصوصی‌سازی بانک‌ها در روز‌های چهارشنبه هر هفته در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود. سیدحمید پورمحمدی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد کارگروه تخصصی خصوصی‌سازی بانک‌ها گفت: این کارگروه در وزارت امور اقتصادی و دارایی از حدود ۵/۱ سال گذشته تشکیل شده و ادغامی‌ از سه کارگروه مالی، حقوقی و تجارب کشور‌هاست.

وی ادامه داد: در بحث آماده‌سازی بانک‌ها برای واگذاری به بخش خصوصی حدود ۱۷ برنامه در دستور کار این کارگروه قرار دارد که هر کدام به تنهایی در حال آماده‌سازی و پیگیری هستند. این کارگروه در مرحله تعامل با سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس اوراق بهادار تهران است تا بتواند عرضه سهام در بورس را هموار کند.

وی با بیان اینکه مسائل مالی، حقوقی و مقررات و قوانین در کارگروه‌های سه‌گانه قبلی کاملا بررسی شده است، تاکیدکرد: نحوه تهیه اساسنامه، دستورالعمل‌ها و سایر مقررات نیز در حال حاضر تهیه شده است.

به گفته وی این کارگروه مرحله قبل از قیمت‌گذاری سهام را طی می‌کند، به طوری که در ابتدا باید شفافیت کامل ایجاد شود تا قیمت‌گذاری به سهولت انجام شود. به عنوان مثال در مورد مطالبات معوق، شعب زیان‌ده، مسکوک و طلای در اختیار بانک‌ها و مابه‌التفاوت نرخ ارز‌ها باید مسائل به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد.

پورمحمدی همچنین نسبت به واگذاری بانک ملت به بخش تعاون اظهارنظری نکرد.

وی در پاسخ به این سوال که برای تشکیل سوییچ دوم شتاب چه تمهیداتی باید اندیشیده شود؟ گفت: این مساله در حوزه کاری بانک مرکزی است.