علی سعادتی با اشاره به مبهم بودن وضعیت اعتباری صندوق بیمه محصولات کشاورزی، گفت: ‌صندوق بیمه محصولات کشاورزی ۵/۴۴۷‌میلیارد تومان از دولت طلبکار است. معاون برنامه‌ریزی صندوق بیمه محصولات کشاورزی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به طلب صندوق بیمه محصولات کشاورزی از دولت، ‌افزود:‌ صندوق بیمه محصولات کشاورزی از سال ۸۰ تا پایان سال مالی ۸۴، ‌۵/۴۴۷‌میلیارد تومان از دولت بابت مازاد غرامت پرداختی به کشاورزان و کمک دولت به حق بیمه ها، ‌طلب دارد و این درحالی است که با توجه به پرداخت این مبلغ از سوی سیستم بانکی کشور، هم‌اکنون بانک نیز از صندوق طلبکار است.

علی سعادتی درمورد سطوح بیمه شده محصولات کشاورزی درسه ماه نخست سال زراعی ۸۶-۸۵،‌ گفت:‌ تاکنون و در سه ماه نخست سال زراعی مذکور (مهر، ‌آبان و آذر)‌ ۲میلیون و ۲۱هزار هکتار محصولات زراعی، ‌۴۸هزار هکتار باغات، ‌یک‌میلیون و ۵۷۰هزار واحد دامی،‌ ۴۹میلیون قطعه طیور، ‌۴۳هزار مترمربع آبزیان و ‌۱۳هزار و ۶۰۰هکتارمنابع طبیعی تحت پوشش بیمه صندوق محصولات کشاورزی قرارگرفته‌اند.

وی تعداد بیمه‌گذاران در سه ماه نخست سال زراعی ۸۶-۸۵ را ‌۴۳۰هزار نفر اعلام و تصریح کرد:‌ این درحالی است که روند بیمه‌گری در مدت مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل وضعیت مناسب‌تری دارد.

سعادتی خواستار اقدامات به‌موقع کشاورزان برای بیمه کردن محصولات کشاورزی شد و افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود که با توجه به محدودیت زمانی برای بیمه برخی محصولات در بخش باغی و زراعی،‌ هر چه سریع‌تر نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.