بیمه‌های دولتی و خصوصی مکمل یکدیگرند

لیلا اکبرپور - اسامی برندگان مسابقه «از یک شرکت بیمه خصوصی چه انتظاری دارید؟» که توسط شرکت بیمه نوین برگزار شده بود اعلام و مراسم اهدای جوایز برندگان شنبه گذشته در کانون انصار تهران برگزار شد. شرکت بیمه نوین چندی پس از برگزاری اولین مجمع عمومی سالانه خود دکتر عباس‌زادگان مدیرعامل سابق بیمه ایران را به‌سمت مدیرعاملی این شرکت برگزید، یکی از اولین اقدامات عباس‌زادگان در ابتدای مسوولیت جدیدش طرح مسابقه «از یک شرکت بیمه خصوصی چه انتظاری دارید» بود که در راستای طرح تکریم ارباب رجوع برگزار شد.

مشاوره رایگان به تمامی بیمه‌گذاران

عباس‌زادگان در آغاز مراسم با یادآوری اینکه در دولت هاشمی‌رفسنجانی مسوول تحقیق و گردآوری طرح تکریم‌ارباب رجوع بوده است گفت: در شرکت بیمه نوین جایگاه مشتری به‌خوبی حفظ خواهد شد.

او در‌خصوص سرویس‌دهی مطلوب به مشتریان گفت: مدیران و کارشناسان بیمه نوین آمادگی دارند تا در اسرع وقت بیمه‌نامه‌های مناسب با نیازهای مشتریان را صادر کنند و در زمان بروز حادثه، خسارات را در کوتاه‌ترین مدت پرداخت کنند.

عباس‌زادگان با بیان اینکه شرکت بیمه نوین توانست مجوز صدور بیمه‌نامه جدید عمر و پس‌انداز خود را از بیمه مرکزی دریافت کند اظهار داشت: بیمه‌نامه عمر و پس‌انداز بیمه نوین متناسب با نیازهای مشتری صادر خواهد شد و ذخایر آن در بخش مسکن سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل بیمه نوین همچنین از ارائه خدمتی نوین به تمامی بیمه‌گذاران صنعت بیمه خبر داد و گفت: تمامی بیمه‌گذاران که خریدار بیمه‌نامه از سایر شرکت‌های بیمه هستند می‌توانند به این شرکت مراجعه و مشاوره رایگان بگیرند، عباس‌زادگان در خاتمه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

جلسه پرسش و پاسخ مدیرعامل بیمه نوین

دنیای اقتصاد: آقای عباس‌زادگان، شما در صحبت‌های خود گفتید حتی به بیمه‌گذاران سایر شرکت‌های بیمه مشاوره رایگان می‌دهید، آیا انتقال نرخ و شرایط بیمه‌نامه‌های سایر شرکت‌ها به یک شرکت بیمه کار حرفه‌ای است؟ در حالی‌که کارگزاران وظیفه هدایت بیمه‌گذار را در صنعت بیمه برعهده دارند؟

عباس‌زادگان: بله، حق با شماست، تحلیل و بررسی نرخ و شرایط بیمه‌نامه با کارگزاران است اما بیمه نوین تنها در مدیریت ریسک بیمه‌گذاران را راهنمایی می‌کند و در نرخ و شرایط دخالتی ندارد.

دنیای اقتصاد: آقای عباس‌زادگان در آغاز فعالیت به دنبال جذب پرتفوی سهامداران عمده هستید یا به دنبال گسترش بازار؟

عباس‌زادگان: بیمه نوین در این مدت با اکثر واحدهای صنعتی و تولیدی مکاتبه کرده و با بسیاری از آنها برای انجام امور بیمه‌ای در حال مذاکره است و حتی چند بیمه‌نامه نیز صادر کرده است، برای گسترش بازار نیز تا به‌کارگیری نماینده باید صبر کرد. البته نمایندگان سری اول بیمه‌نوین در آزمون بیمه مرکزی قبول شده‌اند و نمایندگان دیگری در تهران و سایر استان‌ها که شرکت شعبه دارد مشغول آموزش هستند، بدیهی است با به‌کارگیری شبکه فروش بیمه نوین در گسترش بازار نیز موفق عمل خواهد کرد.

دنیای اقتصاد - در حال حاضر پرتفوی بیمه نوین از نظر حق بیمه تولید شده و تعداد بیمه‌نامه‌ها در چه وضعیتی قرار دارد؟

عباس‌زادگان: اجازه دهید به این سوال شما جواب ندهم، اما آنقدر بدانید که شعبه کرمان بیمه نوین در ۳ماه فعالیت توانسته ۲۰۰میلیون تومان حق بیمه تولید کند، در سفری که اخیرا به کرمان داشتم معاون استاندار کرمان از تلاش بیمه نوین در این استان قدردانی کرد.

یکی دیگر از خبرنگاران از مدیرعامل بیمه نوین پرسید، در شرایطی که دولت تصمیم به کاهش نرخ سود بانکی دارد، آیا صدور بیمه‌نامه عمر و پس‌انداز توجیه اقتصادی دارد؟ عباس‌زادگان گفت: بیمه نوین سعی خواهد کرد تا جایی که مصوبات شورای‌عالی بیمه اجازه دهد ذخائر را در سایر بخش‌های اقتصادی از جمله مسکن سرمایه‌گذاری کند.

یکی از حضار از عباس‌زادگان پرسید: در راستای خصوصی‌سازی بخش دولتی به ویژه بیمه‌های دولتی چه زمان کوتاه می‌آیند تا بازار دست بخش‌خصوصی باشد؟مدیرعامل بیمه نوین گفت: بخش‌خصوصی مکمل بخش دولتی است و همین حالا بیمه‌های خصوصی در بسیاری از ریسک‌ها با بیمه‌های دولتی مشارکت دارند و بیمه‌های دولتی به نوعی از آنها حمایت می‌کنند.عباس‌زادگان افزود: اجرای خصوصی‌سازی در اقتصاد کشور ما موجب آزادسازی تعرفه و کاهش نرخ حق‌بیمه‌ها در صنعت بیمه خواهد شد و رقابت حرفه‌ای در بازار اجرا خواهد شد.

مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره بیمه نوین در پایان مراسم به ۱۴نفر از برندگان مسابقه جوایز و بیمه‌نامه حادثه ۱۰میلیون ریالی برای یک‌سال را اهدا کرد.