مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: سیاست‌های پوشش بیمه‌ای صندوق ضمانت صادرات ایران با توجه به بازارهای هدف تعیین می‌شود. سیدکمال سید علی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هم‌اکنون ایران بازارهای صادراتی مناسبی در اختیار دارد که به طور طبیعی نیز پوشش‌های بیمه‌ای این صندوق شامل آنها می‌شود.

وی با بیان‌اینکه جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند همسایگی خود با کشورهایی چون عراق را نادیده بگیرد، افزود: افغانستان، کشورهای آسیای میانه و سایر کشورهایی که ایران از نظر سیاسی با آنها روابط خوبی دارد، بهترین بازارهای هدف محسوب می‌شوند. سیدعلی سپس از سوریه، ونزوئلا و تعدادی از کشورهای آفریقایی به عنوان بازارهای هدف تولیدات صادراتی ایران نام برد. وی گفت: تاکنون خطوط اعتباری کوتاه، میان و بلند مدت با این کشورها برقرار شده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران تصریح کرد: هم‌اکنون کشورهای همسایه ایران بیش از ۴۰میلیارد دلار کالا نیاز دارند که کشور می‌تواند دست کم ۷۰درصد از این نیازها را تامین کند. سیدعلی در خصوص افزایش صادرات با بیان این مطلب که «امیدواریم بانک‌ها همان طور که خوب نسیه خریداری می‌کنند، به خوبی هم نسیه بفروشند»، افزود: تامین مالی بهترین ابزار افزایش صادرات است و نسیه فروشی زمینه افزایش صادرات را فراهم می‌کند.