گروه بازار پول- برای نخستین بار در کشور، پرداخت لحظه‌ای شهریه دانشجویان از سوی بانک ملت در دانشگاه آزاد مشهد عملیاتی شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، با استفاده از این سیستم که روز گذشته با حضور مسوولان بانک ملت به بهره‌برداری رسمی رسید، دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند از طریق اینترنت ثبت‌نام و به صورت لحظه‌ای وجوه شهریه خود را به حساب دانشگاه واریز کنند.

براساس این گزارش، تا پیش از این ثبت‌نام دانشجویان به صورت اینترنتی صورت می‌گرفت ولی واریز شهریه به صورت غیرمکانیزه انجام می‌شد که مغایرت‌های زیادی در این زمینه به وجود می‌آمد ولی با بهره‌برداری از این سیستم، دانشجویان با استفاده از ملت‌کارتی که برای تمامی آنان صادر می‌شود به راحتی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و واریز شهریه خود اقدام کنند.

بر این اساس، این سیستم هم‌اکنون در دانشکده‌های پزشکی و گلبهار دانشگاه آزاد مشهد اجرایی شده است و در ترم‌ آینده در تمامی دانشکده‌های این دانشگاه و ۹ دانشگاه آزاد دیگر در شهرهای یزد، نجف‌آباد اصفهان، زاهدان، بجنورد، بروجرد، بیرجند، نیشابور، شیروان و تربت حیدریه به بهره‌برداری خواهد رسید.

دانشگاه آزاد مشهد در مجموع ۲۴هزار دانشجو دارد که در فاز نخست، سه هزار دانشجوی دو دانشکده این دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌‌اند، تا ترم آینده این امکان پرداخت الکترونیکی برای ۱۵۰هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد در سراسر کشور فراهم

خواهد شد.

فعالیت مناسب دانشگاه آزاد مشهد و همکاری خوب بین بخش‌های IT و مالی آن از جمله دلایل انتخاب این دانشگاه برای شروع طرح مذکور است.

از دیگر مزایای این طرح این است که دانشجویان می‌توانند اقساط شهریه یا وجه خوابگاه یا سلف خود را نیز به صورت لحظه‌ای بپردازند و در لحظه از اختصاص خوابگاه و واریز اقساط خود آگاه شوند.