صندوق اعتباری کارآفرینان از سوی کارآفرینان عضو دبیر خانه دائمی کارآفرینان با هدف شناسایی و حمایت از افراد و طرح‌‌های کارآفرین تشکیل شد. رییس فرهنگسرای کار در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: ۴هزار کارآفرین در دبیرخانه دائمی کارآفرینان عضو هستند که در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند، این کارآفرینان به صورت هفتگی در پاتوق کارآفرینان که در فرهنگسرای کار تشکیل می‌شود، شرکت می‌کنند، در بعضی از جلسات این پاتوق مسوولان اجرایی حوزه کارآفرینان نیز شرکت می‌کنند.

وی افزود: در جلسه هفته گذشته کارآفرینان به پیشنهاد منظر خیرحبیب‌اللهی عضو شورای شهر تهران و رییس کمیته کارآفرینی شورای شهر تهران و با کمک ۵‌میلیون تومانی ایشان در حرکت خودجوش کارآفرینان، صندوق اعتباری کارآفرینان با سرمایه اولیه ۶‌میلیون تومان تشکیل شد.

رمضان لطفی تشویق و ترغیب کارآفرینان و شناسایی آنها را هدف اصلی تشکیل دبیر خانه دائمی کارآفرینان دانست و گفت: توسعه فرهنگ کارآفرینی، اقتصاد تعاونی و کار دسته جمعی هدف عمده تشکیل صندوق اعتباری کارآفرینان است، همچنین با تشکیل این صندوق اعتباری واگذاری تسهیلات کارآفرینی به کارآفرینان تخصصی شده و از منابع این صندوق به صورت صحیح و بهینه استفاده خواهد شد. وی تاکید کرد: هیات امنای صندوق اعتباری کارآفرینان از میان کارآفرینان عضو دبیرخانه دائمی کارآفرینی انتخاب

شده اند و مقرر شد ماهانه هر کارآفرین تا سقف ۱۰هزار تومان به این صندوق واریز کند، با توجه به فعالیت ۴‌هزار کارآفرین، سرمایه در گردش این صندوق به زودی رقم قابل توجهی خواهد بود.

لطفی گفت: ثبت قانونی صندوق اعتباری کارآفرینی در بانک مرکزی از طریق خود پیشنهاددهنده در حال پیگیری است و امیدواریم که این صندوق مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مثل وزارت کار و صندوق مهر امام‌رضا(ع) قرارگیرد.