هیات وزیران بازپرداخت بیش از ۷۴میلیون یورو تسهیلات اعتباری میان مدت و بلندمدت سیستم بانکی کشور از موسسات خارجی و بین‌المللی را تضمین می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، هیات وزیران به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده است بازپرداخت تسهیلات اعتباری که از سوی سیستم بانکی کشور برای تامین مالی فاز دوم طرح ساخت ۲۰۰ دست پره توربین در قالب افزایش قراردادهای تامین مالی فاز اول طرح مذکور تا سقف ۳۷میلیون و ۲۴۷ هزار و ۵۱۰ یورو برای بخش آلمانی، ۲۵ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۸۹۰یورو برای بخش انگلیسی، هشت‌میلیون و ۳۳ هزار و ۶۲۰ یورو برای بخش هلندی و سه میلیون و ۶۰۴هزار یورو از سوی سازمان توسعه برق ایران از موسسات خارجی و بین‌المللی خارجی را تضمین کند.

مبلغ این تصویب‌نامه‌، معادل اصلی مبلغ قرارداد تسهیلات است که هزینه‌های تبعی از جمله هزینه‌های بانکی و سایر هزینه‌های مربوط به استفاده از تسهیلات اعتباری به مبلغ مذکور اضافه می‌شود.

این مصوبه، صدور ضمانت‌نامه وزارت امور اقتصادی و دارایی را منوط به اعلام سیستم بانکی در خصوص رعایت مقررات ارزی و اخذ وثایق کافی و یا تاییدیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور کرده که برای پوشش معادل ریالی اقساطی که به هنگام سررسید اقساط بازپرداخت می‌شود.