گروه بازار پول- بهای جهانی طلا در واکنش به کاهش ارزش دلار و افزایش بهای نفت ۶دلار رشد کرد. به گزارش رویتر بهای طلا در روز سه‌شنبه با ۲درصد رشد قیمت به بالاترین حد خود طی ۷هفته گذشته رسید که افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی که به دلیل تصمیم آمریکا مبنی‌بر افزایش ذخایر استراتژیک نفت تا حد ۵۵دلار رشد کرده است و همچنین کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل یورو و پوند انگلیس از جمله دلایل آن عنوان شده است. در این راستا فلزات گرانبهای دیگر همچون پالادیوم به بالاترین حد خود طی ۵/۴ماه گذشته رسیده و پلاتینیوم (پلاتین) نیز به بالاترین قیمت خود طی ۷هفته اخیر رسیده و همچنین بهای نقره نیز در بالاترین قیمت ماهانه خود قرار گرفته است. بنابراین گزارش در آخرین ساعات معاملات روز دوشنبه قیمت هر اونس طلا به حد ۶۴۸دلار در بازار نیویورک رسیده بود که روز گذشته بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری به ۵۰/۶۴۲دلار و برای تحویل در ماه فوریه به ۸۰/۶۴۲دلار کاهش یافتند.

بلومبرگ نیز در گزارش خود اعلام کرد که کاهش قیمت طلا از حد ۶۴۸دلار به ۵۰/۶۴۲دلار طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل فروش طلا توسط برخی سرمایه‌گذاران صورت گرفته است.

بنابراین گزارش پس از رشد ۲درصدی قیمت طلا در ساعات پایانی معاملات روز دوشنبه بلافاصله برخی از دلالان بازار طلا اقدام به فروش طلا کرده که این امر موجب کاهش نرخ طلا در آغاز معاملات روز گذشته (چهارشنبه) شده است.