پیش‌بینی دخل و خرج بانک‌های دولتی در سال 86

در لایحه بودجه ۸۶ سهم سود دولت از سیستم بانکی ۵‌هزار و ۶۶۲‌میلیارد و ۸۳۹‌میلیون و ۷۰۶‌هزار ریال پیش‌بینی شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، مجموع درآمد‌های پیش‌بینی شده برای نظام بانکی در لایحه بودجه ۸۶، ۱۵۶‌هزار و ۳۰‌میلیارد و ۲۵‌میلیون و ۶۵۵‌هزار ریال، هزینه‌های نظام بانکی ۱۳۸‌هزار و ۸۴۶‌میلیارد و ۶۳۱‌میلیون و ۳۰۰‌هزار ریال، مالیات پیش‌بینی شده برای نظام بانکی در لایحه بودجه ۸۶، ۴هزار و ۳۱۱‌میلیارد و ۱۵۹‌میلیون و ۵۸۹‌هزار ریال و سهم سود دولت از نظام بانکی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه ۸۶، ۵‌هزار و ۶۶۲‌میلیارد و ۸۳۹‌میلیون و ۷۰۶‌هزار ریال است.

در لایحه بودجه ۸۶ درآمد بانک مرکزی ۱۶‌هزار و ۷۹۸‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون ریال، هزینه بانک مرکزی ۱۰‌هزار و ۶۷۰‌میلیارد و ۴۸۸‌میلیون ریال، مالیات بانک مرکزی‌هزار و ۵۴۷‌میلیارد و ۳۶۴‌میلیون ریال و سهم سود دولت از بانک مرکزی ۲‌هزار و ۴۵۱‌میلیارد و ۲۸۵‌میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

بنابراین گزارش درآمد و هزینه‌های بانک ملی در لایحه بودجه ۸۶ بیش از سایر بانک‌ها پیش‌بینی شده است، درآمد این بانک در بودجه ۸۶، ۳۱‌هزار و ۱۷۶‌میلیارد ریال، هزینه‌های این بانک ۲۹‌هزار و ۴۴۴‌میلیارد ریال، مالیات این بانک ۴۳۳‌میلیارد ریال و سهم سود دولت از این بانک ۵۱۹‌میلیارد و ۶۰۰‌میلیون ریال، پیش‌بینی شده است.

درآمد‌های پیش‌بینی شده در لایحه بودجه ۸۶ برای بانک ملت ۲۳‌هزار و ۳۵۳‌میلیارد ریال، هزینه‌های پیش‌بینی شده برای این بانک در لایحه بودجه ۸۶، ۲۱‌هزار و ۹۹۳‌میلیارد ریال، مالیات پیش‌بینی شده این بانک در لایحه بودجه ۸۶، ۳۴۰‌میلیارد ریال و سهم سود دولت از این بانک در سال ۸۶، ۴۰۸‌میلیارد ریال خواهد بود.

بنابراین گزارش، در لایحه بودجه ۸۶ برای بانک سپه نیز، ۱۷‌هزار و ۸۹۱‌میلیارد ریال درآمد، ۱۶‌هزار و ۶۱۳‌میلیارد ریال هزینه، ۳۱۹‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون ریال مالیات و ۵۶۸‌میلیارد و ۷۱۰‌میلیون ریال سهم سود دولت در نظر گرفته شده است.

لایحه بودجه ۸۶ برای بانک تجارت، ۱۶‌هزار و ۲۴۲‌میلیارد ریال درآمد، ۱۴‌هزار و ۵۱۴‌میلیارد ریال هزینه، ۴۳۲‌میلیارد ریال مالیات و ۵۱۸‌میلیارد و ۴۰۰‌میلیون ریال سهم سود دولت پیش بیتی کرده است.

همچنین در لایحه بودجه ۸۶ درآمد بانک صادرات، ۱۴‌هزار و ۳۸۳‌میلیارد و ۸۸۰‌میلیون ریال، هزینه این بانک ۱۳‌هزار و ۳۷۰‌میلیارد و ۶۷۴‌میلیون ریال، مالیات این بانک ۲۵۳‌میلیارد و ۳۰۱‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال و سود سهم دولت این بانک ۳۰۳‌میلیارد و ۹۶۱‌میلیون و ۸۰۰‌هزار ریال پیش‌بینی شده است.

در لایحه بودجه ۸۶ برای بانک کشاورزی، ۱۳‌هزار و ۹۷۰‌میلیارد ریال درآمد، ۱۳‌هزار و ۵۸۰‌میلیارد ریال هزینه، ۹۷‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون ریال مالیات و ۱۱۷‌میلیارد ریال سهم سود دولت در نظر گرفته شده است.

در لایحه بودجه ۸۶ برای بانک مسکن ۱۱‌هزار و ۷۸۱‌میلیارد ریال درآمد، ۱۰‌هزار و ۱۲۲‌میلیارد و ۷۵۰‌میلیون ریال هزینه، ۴۱۴‌میلیارد و ۵۶۲‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال مالیات و ۴۹۷‌میلیارد و ۴۷۵‌میلیون ریال سهم سود دولت پیش‌بینی شده است.

لایحه بودجه ۸۶ برای بانک رفاه کارگران ۵‌هزار و ۹۸۳‌میلیارد و ۲۰۹‌میلیون ریال درآمد، ۵‌هزار و ۶۳۳‌میلیارد و ۲۰۹‌میلیون ریال هزینه، و ۸۷‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون ریال مالیات پیش‌بینی کرده است.

بنابراین گزارش بانک صنعت و معدن نیز ۲‌هزار و ۴۴۳‌میلیارد و ۴۱‌میلیون و ۶۵۵‌هزار ریال درآمد،‌هزار و ۳۹۲‌میلیارد و ۳۱۵‌میلیون و ۳۰۰‌هزار ریال هزینه، ۲۶۲‌میلیارد و ۶۸۱‌میلیون و ۵۸۹‌هزار ریال مالیات و ۳۱۵‌میلیارد و ۲۱۷‌میلیون و ۹۰۶‌هزار ریال سهم سود بانکی از لایحه بودجه ۸۶ را به خود اختصاص داده است.

در لایحه بودجه ۸۶ برای بانک توسعه صادرات،‌ یک‌هزار و ۴۱۶‌میلیارد ریال درآمد، ۹۲۱‌میلیارد ریال هزینه، ۱۲۳‌میلیارد و ۷۵۰‌میلیون ریال مالیات و ۱۴۸‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون ریال سهم سود دولت در نظر گرفته شده است.

برای شرکت دولتی پست بانک نیز در لایحه بودجه ۸۶، ۵۹۲‌میلیارد و ۱۹۵‌میلیون ریال درآمد و ۵۹۲‌میلیارد و ۱۹۵‌میلیون ریال هزینه در نظر گرفته شده است.