مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیر کل دفتر امور زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون ۲۰۵ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در سطح کشور تشکیل شده است. تهمینه دانیالی در گفت‌وو با ایرنا افزود: هم‌اکنون مبلغ ۲۰میلیاردریال برای افزایش اعتبار این صندوق‌ها در سطح کشور از وزارت رفاه و نهاد ریاست جمهوری جذب شده است.

وی توانمندسازی جامعه محلی از طریق ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت جمعی زنان، آگاهسازی زنان روستایی نسبت به توانمندی اقتصادی در روستاها، ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی، تجهیز، پس‌انداز و پرداخت وام‌های کوچک به خانواده‌های روستایی را از اهداف تشکیل این صندوق‌ها ذکر کرد.

دانیالی گفت: بین سه‌میلیون و ۵۰۰هزار ریال تا پنج‌میلیون ریال وام از طریق این صندوق‌ها به زنان روستایی داده می‌شود و این وام‌ها با کارمزد ۱۰درصد به متقاضیان واگذار می‌شود. وی با اشاره‌به اینکه بیش از ۱۰هزار نفر از زنان روستایی در کشور از این تسهیلات بهره برده‌اند اظهار داشت: این وامهادر زمینه‌های دامپروری، شیلات، زراعت، صنایع دستی و به طور کلی بخش کشاورزی به متقاضیان داده می‌شود.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: ایجاد این صندوق‌ها منجر به اشتغالزایی زنان روستایی و در حقیقت حمایت از فعالیت‌های بخش کشاورزی می‌شود. وی اظهار داشت: با توجه به این که زنان در روستا مالک نیستند و نمی‌توانند وثیقه ملکی برای دریافت وام ‌ارائه ‌دهند با تشکیل این صندوق به صورت زنجیره‌ای می‌توانند ضامن یکدیگر شوند.