گروه بازار پول- بانک توسعه صادرات ایران، آمادگی خود را برای صادر کردن بن کارت به منظور جایگزینی بن کاغذی و سایر پرداخت‌های غیر نقدی کارکنان دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، این اقدام با هدف ترویج پول الکترونیکی که منافع ملی بیشماری را در پی دارد، صورت می‌پذیرد.

در این گزارش آمده است: دارندگان بن کارت می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را از تمامی فروشگاه‌های مجهز به دستگاه‌های پایانه فروش (POS) عضو شتاب، خریداری نمایند.

این گزارش می‌افزاید: به دلیل رعایت موارد امنیتی، احتمال سوءاستفاده از بن کارت در صورت سرقت و یا مفقودی بسیار ناچیز و در حد صفر است.

خاطرنشان می‌شود بانک توسعه صادرات ایران از اولین بانک‌هایی بود که به شبکه تبادل بین بانکی پیوست و دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروش این بانک علاوه بر کارت بانک توسعه، امکان ارائه خدمات به دارندگان سایر کارت بانک‌های عضو شتاب را دارند.

در این اطلاعیه آمده است: سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی می‌توانند درخواست خود را از طریق مکاتبه با واحد خدمات کارت بانک توسعه صادرات به شماره ۸۴۹۱۲۳۴۱ دورنگاری نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۸۸۷۲۹۹۸۸ و ۸۸۵۵۴۸۲۳ تماس حاصل نمایند.