مدیرکل نظارت و ارزیابی تسهیلات اشتغالزایی صندوق مهر‌رضا کشور گفت: ۹۰۰‌میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان در یک‌هزار و ۸۰۰روستای کشور اختصاص یافته است و تا پایان امسال پرداخت می‌شود. به گزارش ایرنا، فخرالدین حیدری در گردهمایی مسوولان صندوق‌های مهر‌رضای‌ استان بوشهر در شهر خور موج مرکز شهرستان دشتی افزود: این اعتبارات برای روستاهای توسعه یافته با یک‌درصد سود و برای روستاهای محروم بدون بهره است.

وی اظهار داشت: این طرح در راستای برنامه‌های دولت برای توسعه روستاها و ایجاد شغل برای مردم اجرا می‌شود.

حیدری تصریح کرد: براساس پیش‌بینی در قالب این طرح زمینه اشتغال ۱۸هزار نفر در کشور در سطح روستاها فراهم خواهد شد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی تسهیلات اشتغالزایی صندوق مهر‌رضا افزود: میزان تسهیلات پرداختی برای اشتغال هر نفر از روستاییان بین ۵۰ تا ۱۰۰میلیون ریال است.

وی یادآورشد: از مزایای این طرح، شرایط آسان ضمانت پرداخت تسهیلات است که افراد می‌توانند بدون وثیقه یا سپرده ملکی، با یک ضامن از روستای خود این وام را دریافت کنند.

مدیر صندوق مهر‌رضا استان بوشهر نیز گفت: این طرح در ۳۵ روستای استان بوشهر و با اعتبار ۱۷میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اجرا می‌شود.

مهدی بنه‌گزی افزود: متقاضیان می‌توانند حداکثر تا ۱۲بهمن‌ماه با مراجعه به صندوق مهررضا در شهرستان‌های خود فرم ثبت‌نام و سایر مدارک را تکمیل کنند.

فرماندار دشتی نیز گفت: اجرای این طرح در راستای عدالت اجتماعی و رسیدگی به مشکل اشتغال در روستاهای محروم بسیار موثر خواهد بود. رضا جمشیدی خواستار توسعه و گسترش طرح مذکور برای سایر روستاهای شهرستان دشتی و استان بوشهر شد.

وی اظهار داشت: در طول ۲۷سال از عمر انقلاب خدمات ‌ارزشمندی در زمینه زیرساخت‌ها صورت گرفته اما در زمینه کار و شغل مردم در روستاها باید بیشتر کار شود.