گروه بازارپول- شعبه بوشهر بانک اقتصاد نوین، طی مراسم ویژه‌ای با حضور مقامات محلی، تجار بوشهری و مهندس بهمن یزدخواستی عضو هیات‌مدیره و قائم‌مقام بانک اقتصاد نوین و هیات همراه، رسما آغاز به کار کرد. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصاد نوین، در این مراسم حجت الاسلام دشتی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طی سخنانی با اشاره به افتتاح شعبه بوشهر بانک گفت: جامعه ما جوان و رو به رشد و پویا است و اقتضای آن رشد چشمگیر شعب بانکی است که بالندگی اقتصادی را در پی دارد.

در ادامه زارع، معاون برنامه‌ریزی مالی و اداری استانداری بوشهر به حاضران گفت: بانک اقتصاد نوین تاکنون در نظام بانکی کشور عملکرد بسیار خوبی داشته و ابراز امیدواری کرد تا فعالیت این بانک در استان بوشهر منشا‍ خدمات خیر باشد.

وی افزود: بانک ارکان توسعه و اقتصاد کشور است و نظام مالی ایران، بانک محور بوده و ۵۵‌درصد سهم تامین منابع مالی کشور را بانک‌ها در اختیار دارند، در حالی که این میزان در بازار سرمایه تنها یک‌درصد است. ضمن آن که از کل پول و اعتبارات در گردش بازار سرمایه، سهم بانک‌ها بیش از ۷۵‌درصد است.

به گفته معاون استاندار بوشهر، ریسک و خطرپذیری در بانک‌های خارجی به ازای هر هشت واحد پول، یک واحد سهم بانک است که این میزان در ایران به ازای هر ۳ واحد، یک واحد سهم سیستم بانکی است و همین موضوع فعالیت بانک‌ها را تهدید می‌کند.

زارع با تاکید بر این که هم اکنون یکی از چالش‌های مهم کشور، بحث اشتغال است گفت: نقش بانک‌ها در کنترل این بحران می‌تواند بسیار موثر باشد.

معروف، رییس اتاق بازرگانی بوشهر نیز طی سخنانی با اشاره به سوابق مثبت و ارزنده اعضای هیات‌مدیره بانک اقتصاد نوین در فعالیت‌های اقتصادی کشور پیش‌بینی کرد تا شعبه بوشهر بتواند در جذب سپرده‌های اقتصادیون و مردم این استان به خوبی عمل کند.

وی با اشاره به پیشینه روند تدریجی گسترش تکنولوژیک شبکه خدمات بانکی در ایران و جهان افزود: عقب ماندن حتی یک روزه سیستم بانکی از تحولات دنیا تحمل ناپذیر است و اگر قرار داریم تا گردش پول را بیشتر به جریان بیاندازیم، باید از ابزارهای رایج و پرسرعت بهره‌مند شویم.

به گفته رییس اتاق بازرگانی استان بوشهر، بحث کارکنان سیستم بانکی و همسو شدن آنان با تحولات ابزاری فوق‌العاده حائز اهمیت است.

وی با اشاره به رویدادهای بین‌المللی اخیر افزود: بسیاری از فعالان اقتصادی این روزها در پرداخت‌های اسنادی مشکل دارند که بانک‌های خصوصی می‌توانند در این شرایط به کمک این عده بشتابند.

در این مراسم مهندس یزدخواستی، عضو هیات‌مدیره و قائم‌مقام بانک اقتصاد نوین نیز طی سخنانی با اشاره به جایگاه گذشته، حال و آینده استان بوشهر در چرخه مبادلات اقتصادی کشور به آمارهای چندی پیش وزارت امور اقتصادی و دارایی در این استان اشاره کرد.

وی گفت: وظیفه اصلی بانک جذب سپرده‌های‌ریز و درشت و هدایت آنها به سمت بخش‌های مختلف اقتصادی در زمینه مهار تورم و اشتغال و امثالهم است. وی به تشریح تحولات خدمات بانکی در یک سال گذشته بانک اقتصاد نوین پرداخت و افزود: برنامه اول بانک این است تا مردم برای انجام امور ساده از مراجعه به بانک بی نیاز شوند و بتوانند از خانه و با استفاده از تلفن و خط اینترنتی نیازهای خود را مرتفع کنند که این مهم، هم‌اکنون در حال اجرا و گسترش است.

عضو هیات‌مدیره بانک اقتصاد نوین به رتبه‌بندی اعتباری مشتریان به عنوان یک مزیت بانکی اشاره کرد و گفت: متناسب با نیاز مشتریان رتبه‌بندی شده انواع خدمات نظیر صدور ضمانت‌نامه، حسن انجام کار، گشایش اعتبار، سرمایه در گردش و مواردی از این دست به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام می‌رسد.

شعبه بوشهر بانک اقتصاد نوین در خیابان امام‌خمینی، روبه‌روی دادگستری کل استان بوشهر قرار دارد.