نقل و انتقال تا یک‌میلیون تومان از طریق خودپردازها

سیستم انتقال وجوه بین بانکی تا سقف ۵میلیون تومان، بهمن‌ماه راه‌اندازی می‌شود. مدیر کل اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: سیستم انتقال وجه بین بانکی از طریق دستگاه‌های خودپرداز در هفته جاری راه‌اندازی شده و حواله وجه از حسابی به حساب دیگر تا سقف یک‌میلیون تومان را امکان‌پذیر می‌کند.

مهران شریفی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص زمان راه‌اندازی سیستم آر ‌تی‌ جی اس و حواله الکترونیک بین بانکی، اظهار داشت: فاز اول و دوم سیستم آر تی جی اس راه‌اندازی شده، فاز اول که تسویه مرکز شتاب بود از دوم آذر ماه شروع شد و از آن زمان مرکز شتاب هر روز در سیستم شتاب تسویه می‌شود.

وی افزود: از دوم دیماه نیز تسویه اتاق پایاپای چک تهران شروع شده و ادامه دارد و از ۲۳ دیماه تسویه اتاق پایاپای کل کشور در سیستم آر تی جی اس شروع شد.

شریفی گفت: مرحله بعدی عملیات بانک به بانک است که در این مرحله بانک‌ها می‌توانند به آر تی جی اس دستور بدهند و این فاز اواخر بهمن ماه راه‌اندازی خواهد شد. مرحله آخر نیز ارائه این سرویس به مشتریان و شعب بانک‌ها است که اوایل سال ۸۶ اجرایی خواهد شد.

مدیر کل اداره نظام‌های پرداخت الکترونیک بانک مرکزی تصریح کرد: خدمات مراحل اول و دوم آر تی جی اس برای مردم ملموس نیست و تنها تسویه نهایی پایان روز مرکز شتاب و اتاق پایاپای چک‌ها در آر تی جی اس تسویه می‌شود.

وی افزود: بر این اساس در این دو فاز تسویه سریع‌تر شده است.

شریفی در عین حال از راه‌اندازی انتقال وجه بین بانکی از طریق خودپردازها در هفته جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انتقال وجه از شعبه یک بانک به شعبه دیگر همان بانک امکان‌پذیر است، افزود: انتقال وجه از شعبه یک بانک به شعبه بانک دیگر تا به حال از طریق خود پرداز امکان‌پذیر نبود که از هفته جاری این امکان در سیستم شتاب راه‌اندازی می‌شود.

شریفی، تصریح کرد: مشتریان نظام بانکی تا سقف یک‌میلیون تومان را می‌توانند از طریق خودپرداز به حساب‌های نزد سایر بانک‌ها منتقل کنند.

وی همچنین اضافه کرد: سیستم انتقال وجوه بین بانکی تا سقف ۵میلیون تومان نیز در اواخر بهمن ماه در شعب بانکی راه‌اندازی می‌شود.

شریفی افزود: این کار از طریق دستگاه‌های کارت خوان درون شعب امکان‌پذیر خواهد بود.