گروه بازارپول- همایش سالانه مدیران عامل بانک‌ها، شبکه بانکی و مسوولان واحدهای خارج از کشور بانک‌ها روز دوشنبه گذشته به منظور تبادل نظر و هماهنگی در رابطه با موضوعات مختلف بانکی در محل بانک مرکزی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، سخنرانان در این همایش بر لزوم تداوم رعایت استانداردهای بانکداری بین‌المللی و تبعیت از کلیه مقررات و ضوابط بانک مرکزی و همچنین رعایت دستورالعمل‌های مربوط به ضد پولشویی کمافی‌السابق تاکید کردند.

ضمنا بانک مرکزی از عملکرد صحیح، حرفه‌ای و شفاف واحدهای بانک‌های ایرانی در خارج که اخیرا در اطلاعیه اتحادیه بانکداران انگلستان (BBA) هم مورد تایید قرار گرفته است ابراز رضایت و خرسندی کرد.

همچنین در این همایش پیگیری قانونی اقدامات و اتهامات بی‌پایه و اساس وزارت خزانه‌داری آمریکا بر علیه بانک‌های سپه و صادرات ایران که صرفا جنبه سیاسی داشته و فاقد هرگونه وجاهت قانون است از طریق مراجع قانونی و ذی‌صلاح بین‌المللی مورد تاکید قرار گرفت. اخلال خزانه‌داری آمریکا در نظام مالی، بانکی جهانی، جمهوری اسلامی ایران را از نیل به اهداف عالیه اقتصادی باز نخواهد داشت هر چند چنین اخلالی بایستی در مراجع ذی‌ربط جهانی مورد بررسی و پیگرد قرار گیرد.