رییس شورای هماهنگی مدیران عامل ‌بانک‌ها گفت: دولت پس از ابلاغ مصوبه تغییر ساعت کار ‌بانک‌ها از سوی مجلس، ۱۵ روز مهلت دارد زمان شروع کار ‌بانک‌ها را مشخص نماید. داوود زارع اسکندری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهارداشت: مهلت قانونی دولت ۱۵ روز است و در این مهلت زمانی باید هیات‌دولت، تکلیف ‌بانک‌ها را در این خصوص مشخص نماید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شایعه بازگشت ساعت کار‌بانک‌ها به روال گذشته صحت دارد یا خیر؟ گفت: تعیین این زمان برعهده دولت است و هیات‌دولت هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته است، لذا باید منتظر تصمیم دولت ماند.

رییس شورای هماهنگی ‌بانک‌ها اضافه کرد: حداکثر زمان برای مهلت دولت ۱۵ روز است، بنابراین این احتمال وجود دارد که خیلی زودتر از این موعد نیز تکلیف ‌بانک‌ها معین نماید.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما در این خصوص چیست؟ گفت: نمی‌توان در این خصوص پیش‌بینی داشت چون این مساله بسته به تصمیم هیات‌دولت دارد.

زارع اسکندی در پاسخ به این سوال که اکنون آغاز کار ادارات ساعت ۸ صبح است و مبتنی‌بر مصوبه مجلس، ‌بانک‌ها باید قبل از ادارات آغاز به کار نمایند، به این ترتیب آیا آغاز کار آنها ساعت ۵/۷ نخواهد بود؟ اظهار داشت: با وضعیت فعلی، غیر از این نخواهد بود.

همچنین احمد درخشنده، مدیرعامل بانک سپه در این خصوص گفت: تاکنون در‌خصوص آغاز کار ‌بانک‌ها (با توجه به موافقت شورای نگهبان با طرح مجلس) تصمیم جدیدی گرفته نشده است.

وی افزود: در این خصوص هنوز به ‌بانک‌ها دستوری ابلاغ نشده است.

درخشنده در پاسخ به این سوال که شایعه‌ها از بازگشت ساعت کار ‌بانک‌ها به روال گذشته از ابتدای بهمن امسال حکایت دارد گفت: فعلا تصمیمی گرفته نشده است.