وزارت امور اقتصادی و دارایی بازپرداخت بیش از ۵۳ میلیون یورو وام دریافتی پنج شرکت داخلی از موسسات و بانک‌های خارجی را تضمین می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ‌وزارت امور اقتصادی و دارایی ، هیات وزیران طی مصوبه ای به این وزارتخانه اجازه داد تا باز پرداخت ۵۳ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۸۰۲ یورو تسهیلات اعتباری میان مدت و بلند مدتی را که توسط سیستم بانکی کشور برای پرداخت به پنج شرکت داخلی دریافت می‌شود، تضمین کند.بر اساس این مصوبه، تامین مالی طرح خرید کارخانه قیر امولوسیون تا سقف مبلغ ۴۷۶ هزار و ۲۷۵ یورو توسط شرکت توسعه ساختار محیط یکی از اهداف دریافت این اعتبار از سوی بانک‌های داخلی است. همچنین مبلغ ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۲۶۰ یورو از این اعتبار به منظور خرید ۱۳ هزار تن ریل از کشور فرانسه به شرکت مجری طرح‌های ساخت و توسعه شبکه راه‌آهن پرداخت خواهد شد.

۴ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۲۶۷ یورو از کل اعتبار مذکور نیز بابت خرید ماشین‌آلات خط تولید انواع سنگ‌های تزئینی و ساختمانی در اختیار شرکت «سخت لی سنگ» کرمان قرار می‌گیرد.

مبلغ ۴۰ میلیون یورو از این اعتبار نیز به شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) به منظور تامین مالی فاز دوم طرح توسعه ساخت تجهیزات نیروگاهی پرداخت می‌شود.