محمد واقف، مدیر روابط عمومی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان گفت: هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ شهر کشور تحت پوشش گسترده‌ترین شبکه فروشگاهی مجهز به دستگاه‌های کارتخوان بانکی بوده که طرف قرار داد بانک پارسیان هستند. وی گفت: به رغم فعالیت گسترده بانک‌‌ها برای نصب دستگاه‌های کارتخوان که عمدتا در برگیرنده شهرهای بزرگ می‌‌باشند شرکت تجارت الکترونیک پارسیان توانسته است جهت توزیع همزمان خدمات خرید الکترونیکی در سراسر کشور و استفاده عموم هموطنان گرامی از مزایای خرید خدمات خرید الکترونیکی با نصب دستگاه‌‌های کارتخوان در دورترین نقاط کشور عزیز و پهناورمان بیش از ۴۰۰ شهر را از تسهیلات خرید الکترونیکی بهره‌مند سازد.

وی افزود: هم‌اکنون این شرکت با نصب بیش از ۵۱هزار دستگاه کارتخوان در ۴۰۰شهر کشور دارای گسترده‌ترین شبکه فروشگاهی پذیرنده انواع کارت‌های بانکی می‌باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در برخی از فروشگاه‌ها چندین دستگاه کارتخوان مشغول به ارائه خدمات الکترونیکی می‌باشند در حالی که در بسیاری از مناطق، این دستگاه‌ها وجود ندارند، گفت: گسترش و ترویج فرهنگ خرید الکترونیکی در کشور صرفا نصب دستگاه‌های کارتخوان در کنار یکدیگر نیست! به همین دلیل این شرکت که از آغاز فعالیت‌های خود تا کنون پیشرو در عرصه نصب دستگاه‌های کارتخوان در سراسر کشور بوده حتی یک مورد هم اقدام به نصب این دستگاه‌ها در کنار دستگاه‌های کارتخوان سایر بانک‌ها ننموده است، زیرا ارائه خدمات مطلوب به مشتریان در سراسر کشور را به عنوان اصلی‌ترین هدف قرار داده و چنین اقدامی را در راستای اهداف شرکت نمی‌دانیم.

وی در پاسخ پرسشی مبنی بر اینکه آیا چنین اقدامی را تایید می‌‌کنند یا خیر گفت: نصب چند دستگاه کارتخوان در یک فروشگاه به هیچ وجه مورد تایید ما نیست و امیدواریم مسوولان مرتبط با این امر نظارت جدی‌تری را در این خصوص انجام دهند، چرا که به هیچ عنوان روا نیست در حالی که هموطنان ما در دورافتاده‌ترین مناطق کشور از مزایای خرید الکترونیکی محروم‌اند در برخی فروشگاه‌های کلان شهرها گاهی تا ۵ دستگاه کارتخوان را کنار یکدیگر مشاهده کنیم.

واقف در بخش دیگری از مصاحبه خود افزود: جهت بهبود روزافزون ارائه خدمات یکسان خرید الکترونیکی در سراسر کشور، این شرکت با تعداد ۴۰نمایندگی در سراسر ایران تقریبا در همه استان‌ها دارای دفاتر نمایندگی منسجم بوده که با هماهنگی این شرکت بر فعالیت‌های فوق در استان‌های تحت پوشش خود نظارت می‌نماید.