گروه بازار پول- مدیرعامل بانک ملت اعلام کرد:برنامه‌ها و اقدامات بانک ملت در حمایت از حوزه انرژی و صنایع فلزی نقش برجسته‌ای در توسعه این حوزه داشته است. دکتر علی دیواندری در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، پتروشیمی بندر امام‌خمینی و صنایع فولادی استان خوزستان افزود: بانک ملت افتخار دارد که از ابتدای شکل‌گیری دور جدید پتروشیمی، در کنار این صنایع باشد.

دکتر دیواندری با اشاره به این نکته که این بانک تاکنون حمایت ویژه‌ای از حوزه انرژی و صنایع فلزی داشته است، تاکید کرد: همکاری بانک‌ها و صنایع بزرگی چون فولاد و انرژی باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور می‌شود. وی به عاملیت بانک ملت در بورس‌فلزات و حضور آن به عنوان عضو هیات اجرایی بورس کالا اشاره کرد و گفت: این بانک آمادگی دارد تا حمایت مالی طرح‌های مربوط به این حوزه‌ها را به عهده بگیرد.

مدیرعامل بانک ملت رسیدن به پیشرفت و توسعه همه جانبه را بدون داشتن یک نظام بانکی کارآمد، غیرممکن دانست و اظهار داشت: صنعت بدون حضور بانک معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند.

وی با بیان این نکته که جذب منابع از سوی بانک‌ها سبب کاهش نرخ تورم و به تبع آن توزیع عادلانه درآمد در جامعه می‌شود، یادآور شد: بانک ملت از لحاظ داشتن نقدینگی و وام‌دهی در رده نخست نظام بانکی کشور قرار دارد به گونه‌ای که حتی به بانک‌های دیگر نیز وام اعطا کرده است. همچنین دکتر دیواندری در جمع ۱۰۰۰ نفر از کارکنان بانک ملت در استان خوزستان با اشاره به قدردانی وزیر امور اقتصادی و دارایی از این بانک در مجمع عمومی بانک‌ها و نامه تشکر تعداد زیادی از نمایندگان در مورد اجرای موفق طرح خرید نقدی گندم کشاورزان، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بانک ملت، دومین بانک برتر کشور است که همه این موفقیت‌ها مرهون زحمات کارکنان سخت‌کوش آن است.

وی اجرای موفقیت‌آمیز طرح خرید تضمینی گندم از سوی بانک ملت را نقطه عطفی در تاریخ بانکداری کشور خواند و اضافه کرد: تا پیش از این سابقه نداشت که کشاورزان، پول گندم خود را ظرف مدت حداکثر ۲۴ ساعت به صورت نقدی دریافت کنند ولی اجرای این طرح نشان داد که بانک‌ها می‌توانند خدمات خوبی به جامعه ارائه دهند.

دکتر دیواندری تصریح کرد: امروز وجهه عمومی بانک ملت در سراسر کشور تقویت شده و ویژگی مردمی بودن آن پررنگ‌تر شده است که این امر علاوه بر ایجاد کردن فرصت‌های بیشتر، مسوولیت بانک را هم بیشتر می‌کند.