گروه بازار پول - سایت جدید بانکداری اینترنتی بانک ملت با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه فرد و با استفاده از پارامترها و استانداردهای روز دنیا راه‌اندازی شد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، مشتریان می‌توانند صرفا با وارد کردن شناسه مشتری وارد سایت جدید شوند و دیگر مثل سایت قدیم نیاز به وارد کردن شماره حساب نیست.

بر اساس این گزارش، مشتریان برای استفاده از این خدمت جدید، فقط کافی است برای یک بار وارد سایت قدیم شوند و از بخش «اطلاعات شما»، شماره مشتری را بردارند و با آن وارد سایت جدید شوند.

همچنین مشتریانی که تاکنون خدمات جدید اینترنتی خود را فعال نکرده‌اند. می‌توانند با مراجعه به شعب بانک و پرکردن برگ درخواست، نسبت به گرفتن کلمه عبور و شناسه مشتری اقدام کنند.

بر این اساس، با بهره‌برداری از این سایت، تمامی حساب‌های متمرکز شامل جام، قرض‌الحسنه، پس‌انداز متمرکز و ملت کارت را می‌توان در اینترنت دید.

قابلیت انجام حواله اینترنتی میان تمامی این حساب‌های متمرکز به صورت لحظه‌ای، امکان دریافت پنج، ۱۰ و ۳۰ گردش آخر ویژه حساب‌های جام و قرض‌الحسنه، پس‌انداز متمرکز و دریافت و ارائه مانده و سه گردش آخر ملت کارت از ویژگی‌های سایت جدید بانکداری اینترنتی بانک ملت است.

همچنین مشتریان می‌توانند در صورت تمــایل، ۲۰۰ گــردش آخر صورت گرفته را با فرمت فایل مورد نظر شامل Pdf ، HTML ، Word و Excel دریافت کنند. در عین حال چنانچه مشتری درخواست کند می‌تواند بیش از ۲۰۰ گردش را به صورت نامحدود دریافت کند.

تایید مبلغ چک از دیگر قابلیت‌های سایت جدید است که بر اساس آن، دارنده حساب جام قادر خواهد بود پس از صدور چک، نسبت به تایید مبلغ و تاریخ صدور چک اقدام کند، به‌نحوی که چک صادره در هیچ‌یک از شعب بانک ملت قبل از تاریخ درج شده روی چک و با مبلغی مغایر با مبلغ مندرج در متن آن، قابل پرداخت نخواهد بود که این امر امکان سوء‌استفاده و جعل چک را به شدت کاهش خواهد داد.

از دیگر ویژگی‌های خاص این سایت، امکان غیرفعال کردن ملت کارت از طریق اینترنت است. براین اساس، دارندگان ملت‌کارت می‌توانند در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن کارت خود، آن را از طریق اینترنت، غیرفعال کنند.

این برای نخستین بار است که ملت کارت وارد محیط اینترنت شده و امکان حواله اینترنتی برای آن مهیا شده است.

پرداخت قبوض مختلف و دریافت گزارش قبوض پرداختی از دیگر قابلیت‌های سایت جدید بانکداری اینترنتی بانک ملت است.

با بهره‌برداری از این سایت، هم‌اکنون این آمادگی نیز وجود دارد که تسهیلات مضاربه روی سایت قرار گیرد تا بدین ترتیب مشتریان بتوانند اقساط تسهیلات خود را از طریق اینترنت بپردازند.

همچنین برای تسهیل امور مشتریان، اطلاعاتی مربوط به شعب و فروشگاه‌های دارای پایانه فروش بانک ملت روی این سایت قرار گرفته است.

فاز دوم توسعه این سایت نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و به تدریج محصولات جدید آن به مشتریان عرضه خواهد شد.