گروه بازار پول- بانک پاسارگاد در حال حاضر ۶۲شعبه دارد که این تعداد تا پایان سال به یکصد شعبه افزایش می‌یابد. به گزارش ستاد خبری نخستین کنفرانس ملی توسعه کارآفرینی در ایران، مرتضی بهشتی‌روی، معاون طرح و برنامه بانک پاسارگاد در حاشیه جلسه راهبردی کنفرانس ملی کارآفرینی گفت: بانک پاسارگاد در مدت کوتاه فعالیت خود بیش از یک‌هزار و ۲۰۰نفر را که اغلب آنها دانش‌آموختگان مقاطع مختلف هستند مشغول به کار کرده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بانک پاسارگاد با رویکرد کارآفرینی و اشتغال انجام می‌شود خاطرنشان کرد: این بانک با بسترسازی برای جذب سرمایه‌های مردمی بیش از هفت‌هزار میلیارد ریال در عرصه‌های مختلف کارآفرینی و اشتغال هزینه کرده است.

بهشتی روی، یکی از موانع کارآفرینی در ایران را قانون کار دانست و خاطرنشان کرد: برخی حمایت‌ها نیز در مسیر صحیح قرار نگرفته است.

وی افزود: یکی از راه‌های موفق کارآفرینی رقابت‌پذیر کردن اقتصاد و توسعه بخش‌خصوصی است وبرای این منظور باید به سمت حمایت از افراد مخترع، نوآور و صاحب ایده و کارآفرین گام برداشت.

بهشتی روی، توجه به کارآفرینی را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های بانک‌های خصوصی ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه بانک‌های خصوصی باید بازده مناسبی داشته باشند بنابراین ضرورت ایجاب می‌کند هم به آینده و بقای خود بیندیشند و هم مقتضیات جامعه را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس ملی توسعه کارآفرینی در ایران تاکید کرد: این کنفرانس‌ها باید به سمت حمایت از کارآفرینان، توسعه هر چه بیشتر کارآفرینی به‌خصوص در بخش‌خصوصی معطوف شود.