آخرین اخبار دریافتی از وضعیت هیات‌مدیره بانک پارسیان حاکی است که با گذشت چند هفته از معرفی نمایندگان حقوقی این بانک به بانک مرکزی به جز دو یا سه نماینده گروه ایران خودرو، باقی نمایندگان تایید صلاحیت شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس، از اوایل آذرماه نمایندگان ۷ عضو هیات‌مدیره بانک پارسیان جهت تایید صلاحیت به بانک مرکزی معرفی شده‌اند که تاکنون نمایندگان ۳مجموعه صندوق تامین آتیه بانک تجارت، صندوق کارکنان نفت و شرکت سهامی خاص توسعه نیک آثار اقتصاد توسط بانک مرکزی تایید صلاحیت شده و از بین ۴عضو معرفی شده گروه ایران خودرو (شامل تام ایران خودرو، تهیه و توزیع قطعات یدکی، قالب‌های پیشرفته ایران خودرو و سرمایه‌گذاری سمند) صلاحیت دو نفر مورد تایید قرار گرفته است. براساس این گزارش، با این اتفاق گروه ایران خودرو دو نفر دیگر را به بانک مرکزی معرفی کرده که هنوز نسبت به تایید یا عدم تایید این دو نفر تصمیمی گرفته نشده است.

بانک مرکزی، در شرایطی در این خصوص هیچ اطلاعیه‌ای را صادر نکرده که رایزنی‌ها برای معرفی مدیرعامل بزرگ‌ترین بانک خصوصی کشور این روزها شدت گرفته و از قرار معلوم از بین چند نفر بر روی دو مدیر توافقاتی حاصل شده است. جدیدترین اخبار غیررسمی حاکی است که گزینه‌های تصمیم‌گیرندگان اصلی پارسیان بسیار محدود شده و افرادی چون میر مطهری، میلانی و کرباسیان از گردونه رقابت کنار گذاشته‌ شده‌اند و احتمالا از بین منوچهری (مدیرعامل سابق بانک ملت) و حسینی هاشمی (مدیرعامل سابق بانک صادرات و مدیر مستعفی بانک سرمایه) مدیرعامل پارسیان انتخاب خواهد شد.

این دو نفر در حالی به عنوان جدی‌ترین نامزدهای احراز مدیریت پارسیان شناخته می‌شوند که با توجه به استعفای یکی دو روز گذشته بهاالدین حسینی‌ هاشمی از سمت مدیرعاملی بانک سرمایه به نظر می‌رسد شانس وی از منوچهری بیشتر باشد. چرا که استعفای وی هرچند به دلیل عدم انطباق مدیریت سهامداری با مدیریت بانکی اعلام شده اما با توجه به زمان ۵ماهه مدیریت وی در بانک سرمایه این دلیل چندان قانع‌کننده به نظر نمی‌رسد و احتمالا دلیل اصلی و واقعی استعفای هاشمی جهت حضور در پست مدیریت پارسیان انجام شده است.

به هر حال با توجه به گذر زمان سه هفته ای و طولانی‌تر شدن بلاتکلیفی مدیریت پارسیان، باید هرچه زودتر وضعیت هیات‌مدیره، مدیرعامل و شرایط آینده بزرگ‌ترین بانک خصوصی کشور روشن شود که به نظر اکثر کارشناسان بازار‌های پول و سرمایه تعلیق مدیریتی مجموعه‌ای مانند پارسیان نه تنها به نفع سهامداران و کارکنان آن نیست بلکه در دیدگاهی کلان‌تر ادامه این وضعیت به ضرر اقتصاد کشور خواهد بود. با این اوصاف به نظر می‌رسد ظرف یکی دو هفته آینده با تایید صلاحیت هر ۷عضو هیات‌مدیره پارسیان بلافاصله مدیرعامل آن نیز انتخاب شود و بیش از ۸۰‌ هزار سهامدار خرد و کلان این مجموعه مدیرعامل جدید راشناسایی و به آینده سهام آن امیدوارانه نگاه کنند.