رییس شورای هماهنگی بانک‌ها گفت: روند آغاز ساعت کار بانک‌ها بر اساس نتایج بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که به احتمال زیاد همان ۹ صبح باقی می‌ماند. سید داوود زارع اسکندری، مدیرعامل بانک تجارت، در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که سه روز تا تعیین تکلیف ساعت کار بانک‌ها باقی مانده است نتیجه بررسی‌ها چگونه است؟ گفت: این آمادگی وجود دارد که اگر ساعت آغاز به کار بانک‌ها در ۹ صبح تمدید شود و یا دوره آزمایشی طرح تمدید شود، خدمات بانکی ادامه می یابد.

به گفته او در عین حال این آمادگی وجود دارد که اگر ساعت آغاز به کار بانک‌ها در ۹ صبح استمرار یابد با افزایش شعب و ساعت کار در بعد از ظهر خدمات مطلوب‌تری به مردم ارائه شود تا نارضایتی در آنها ایجاد نشود. وی در پاسخ به این سوال که آیا نتایج بررسی‌ها از سوی کمیته مربوطه اعلام شده است یا خیر؟ گفت: این نتایج اعلام شده، اما هنوز شورای عالی بانک‌ها نظر هیات دولت را در دست ندارد، اگر تصمیم هیات دولت بر تمدید دوره آزمایشی ۹ صبح باشد قاعدتا بانک‌های کشور نیز تابع آن هستند و آمادگی ارائه خدمات طبق این ساعات را نیز دارا هستند. رییس شورای هماهنگی بانک‌ها ادامه داد: نتایج این بررسی‌ها را شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌ها به بانک مرکزی ابلاغ کرده است و بانک مرکزی نیز به مراجع ذی‌ربط اعلام کرده‌اند، استعلام‌های مربوطه از مراکز مختلف انجام شده است.

به طوری که اظهار نظرهایی از سوی طرح ترافیک، ارائه شده که براساس مجموعه این نظرات تصمیم نهایی اتخاذ شده است. وی افزود: ساعت کار بانک‌ها ۹ صبح باقی می‌ماند در این حالت عادت با این ساعت و تطبیق فرهنگ جامعه با آن، مشکلات موجود را کاهش می‌دهد. در عین حال مشکلات کارمندان سیستم بانکی نیز مطرح شده و در پی آن مزایای این طرح نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد.