حسینی هاشمی از بانک سرمایه رفت

گروه بازارپول- بهاء‌الدین حسینی‌هاشمی، مدیرعامل بانک سرمایه از سمت خود استعفا کرد. حسینی‌هاشمی که از سال ۵۶ فعالیت خود را در بانک صادرات آغاز کرد پس از احمد حاتمی‌یزد به سمت مدیرعاملی بانک صادرات منصوب شد و در آبان سال ۸۳ طی تغییر مدیران عامل بانک‌های دولتی جای خود را به برهانی داد.

خود او در خصوص استعفایش از بانک سرمایه به دنیای‌اقتصاد می‌گوید: من یک فرد بانکی هستم و دوست دارم به دور از درگیری و مسائل حاشیه‌ای کار کنم. هدف اصلی من از فعالیت در بانک سرمایه اجرای استاندارد‌های حرفه‌ای در این بانک و رسیدن به اهداف متعالی بود.

در واقع تا شرایط برای فعالیت حرفه‌ای در بازار پولی و بانکی فراهم نباشد، نمی‌توان در یک سیستم کار کرد.

او درخصوص فعالیت کوتاه‌مدت خود در بانک سرمایه توضیح داد: روزی که وارد بانک سرمایه شدم این بانک تازه آغاز به کار کرده بود و هیچ‌کاری در آن انجام نشده بود، در این مدت نرم‌افزار جامع آن نصب شد و امروز به نحوی کار می‌کند که به عضویت شتاب درآمد، مجوز فعالیت ارزی و اتصال به سوئیفت از بانک مرکزی اخذ شد، نیرو‌های انسانی آموزش دیده و هرکدام با توجه به شرایط فردی خود در سمت‌های مختلف بانک منصوب شدند، در واقع بانک سرمایه‌ راه‌اندازی شد و امروز می‌تواند به عنوان یک بانک خصوصی میان رقبای خود حرفی برای گفتن داشته باشد.

حسینی‌ هاشمی یادآور شد: مدیرعامل یک بانک مانند لکوموتیورانی می‌ماند که قطار را به مقصد هدایت کرده و می‌رساند و هیچ‌گاه نباید یک مدیربانکی را تحت‌فشار سلایق سهامداران قرار داد.

از او پرسیدیم، دکتر قاسمی در مجمع عمومی بانک پاسارگاد در تابستان گذشته از شما به عنوان یک مدیر موفق نام برد و از حضور شما به عنوان مدیرعامل یکی از شرکت‌های اقماری بانک پاسارگاد خبر داد، آیا این بار قصد رفتن به مجموعه پاسارگاد را دارید؟ حسینی هاشمی پاسخ داد: در‌حال‌حاضر در مورد کار بعدی هیچ تصمیمی نگرفته‌ام، اما در نهایت در بازار پولی و بانکی کشور مشغول فعالیت خواهم شد. یادآور می‌شود طی مدت یک‌سال و اندی فعالیت بانک سرمایه حسینی هاشمی دومین مدیرعاملی است که نتوانسته با سلایق سهامداران کنار بیاید و از سمت خود استعفا کرده است.

رضا هدایتی هم چند روز قبل از برگزاری اولین مجمع عمومی عادی سالانه‌ این بانک از سمت خود برکنار شد.