لیلا اکبرپور - اولین همایش گروه مدیریت بیمه با عنوان ارتباط متقابل دانشگاه و صنعت بیمه ۴ دی‌ماه امسال در آمفی‌تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب برگزار می‌شود. این همایش با مشارکت گروه مدیریت و انجمن علمی بیمه، دانشکده مدیریت و حسابداری، بیمه مرکزی ایران، بیمه ایران و شرکت بیمه خصوصی سامان برگزار می‌شود. این همایش با هدف رشد و توسعه مهارت‌های مدیریتی در صنعت بیمه و نیز بهره‌مندی از تجارب و نتایج تحقیقات صورت گرفته در زمینه‌های مرتبط با صنعت بیمه برگزار می‌شود.

موضوعات همایش مذکور تبیین جایگاه دانشگاه و صنعت بیمه در سطح کشور، توانمندسازی مدیران بیمه، ترویج فرهنگ کارآفرین در میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مدیریت بیمه، نقش آموزش مدیریت بیمه در توسعه کارآفرینی در کشور، تعامل واحدهای آموزشی شرکت‌های بیمه با دانشگاه، تاثیر متقابل دانشگاه و صنعت بیمه در پیشبرد اهداف آموزشی و اقتصادی و نقش دانشگاه در آموزش بدو ورود کارکنان و حین ‌خدمت کارکنان شرکت بیمه تعیین شده است.

دکتر اورانوس پریور، رحیم صارمی، عبدا... نعامی، سیدولی طباطبایی، علی ضیایی، علی دهقانی، سیدجلیل حسینی و اجداد نیاکی کمیته علمی و دکتر سیدولی طباطبایی دبیر همایش هستند.

یادآوری می‌شود: در سیزدهمین سمینار بیمه و توسعه که در سیزدهم آذر امسال برگزار شد، رییس‌کل بیمه مرکزی بر همکاری دانشگاه‌ها با صنعت بیمه تاکید کرد و خواستار تبادل‌نظر میان ۲قشر علمی و اجرایی شد.