قم به عنوان طرح آزمایشی شهر الکترونیکی کشور از سوی دولت برگزیده شده است. به گزارش ایسنا محمدمهدی روحانی، رییس شرکت پرداخت الکترونیک بانک سامان شعبه قم، گفت: ما در بحث بانکداری مدرن سال‌ها از اروپا عقب هستیم و این چیزی است که بانک‌های خصوصی کشور فوق‌العاده روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بتوانیم بانکداری مدرنی در کشور ارائه دهیم در صورتی که بیشتر تعداد پایانه‌های فروش بانک‌ها خصوصی است بانک‌های دولتی این تعداد پایانه فروش ندارند.

وی با بیان اینکه استان قم در سه ماه پیاپی توانسته در تراکنش‌های شتاب رتبه اول را در کشور کسب کند، افزود: قم به نسبت فروشگاه‌ها و مراکز اصناف بیشترین پایانه‌های فروشی در کشور را داراست و به عنوان پایلوت شهر الکترونیکی کشور از سوی دولت برگزیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در قم روی بحث‌های مالی دقت کمتری می‌شود، بیان کرد: همیشه ترسی از این موضوع بوده که قم اگر در بحث مالی وارد شود موضوعیت فرهنگی مذهبی خود را از دست می‌دهد در صورتی که تنها توانسته به سمت بانکداری مدرن پیش رود نیاز است که به این شهر نگاه مالی شود و همیشه از مسائل دیگر محروم نباشد.

وی ادامه داد: اگر روحانیت و فرهنگیان مجاب به استفاده از این کارت‌ها شوند در همه کشور این کار تسری پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد کارت بانک در سطح قم متعلق به بانک سامان است، افزود: فرهنگ استفاده از کارت‌های الکترونیک باید از قم شروع شود، علاوه بر اینکه قم در بحث فرهنگسازی استفاده مردم از کارت به عنوان اولین شهر کشور گام برداشته است.