گروه بازار پول- روز گذشته نرخ برابری دلار در مقابل ارزهای عمده پس از دو هفته تقویت شد. بنابر این‌گزارش در جریان رشد ارزش دلار در مقابل ارزهای عمده، روز گذشته در بازارهای جهانی ارزش دلار در برابر یورو، پوند انگلیس و ین ژاپن به ترتیب ۰۰۱۶/۰ واحد، ۰۰۰۷/۰ واحد و ۲۸/۰ واحد افزایش یافت و روند کاهش دو هفته‌ای ارزش خود در مقابل آنها را متوقف کرد.

کارشناسان و تحلیلگران ارز همچون مدیران ارشد Patnam و Pimco (از جمله بزرگ‌ترین صندوق‌های اوراق قرضه در ایالت بوستون و کالیفرنیا آمریکا) پیش‌بینی کرده بودند که نرخ برابری یورو در مقابل دلار آمریکا به سطح ۴۰/۱ برسد.

مهم‌ترین دلایل همچنان که در گزارش‌های قبلی ذکر شده است، کاهش نرخ رشد اقتصادی در آمریکا و احتمال کاهش نرخ بهره دلار توسط فدرال رزرو و در عوض افزایش نرخ بهره یورو توسط بانک مرکزی اروپا و رشد اقتصاد آلمان و همچنین رکود بخش مسکن در آمریکا بوده است. با این وجود روز گذشته نرخ برابری یورو در مقابل دلار با اندکی کاهش به سطح ۳۳۰۶/۱ رسید و نرخ برابری پوند انگلیس در مقابل دلار که می‌رفت تا به عدد ۲برسد، تا سطح ۹۷۸۴/۱ پایین‌تر آمد.

بلومبرگ دلیل افزایش اندک روز گذشته نرخ برابری دلار را رشد سرمایه‌گذاری بر روی دلار آمریکا در عین کاهش ارزش آن توسط سهامداران اعلام کرد.

این گزارش این وضعیت را یک سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت خوانده است. در این گزارش آمده است: اطلاعات و جداولی که تجار ارز برای پیش‌بینی روند قیمت‌ها و تخمین ارزش دلار به کار گرفته‌اند، نشان می‌دهد که دلار در هفته گذشته ۹/۱درصد از ارزش خود را از دست داده است. همچنین احتمال افزایش نرخ اشتغال در ماه نوامبر بیش از میزان ۱۰۵هزار نفر در مقایسه با ۹۲هزار نفر ماه اکتبر از دلایل رشد موقتی دلار عنوان شده است. همچنین در این گزارش از بالا بودن نرخ بهره ۲۵/۵درصدی دلار آمریکا نسبت به ۲۵/۰درصدی نرخ بهره ین ژاپن و ۲۵/۳درصدی نرخ بهره یورو به عنوان دلایل رشد موقتی تقویت دلار در مقابل سایر ارزهای عمده سخن به میان آمده است.