مدیر کل بیمه ایران در استان قزوین گفت: یکی از اصول توسعه پایدار در جامعه، گسترش فرهنگ بیمه است. «بهمن لامعی رامندی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: جوامعی که به محصولات متنوع بیمه‌ای گرایش پیدانکنند در توسعه پایدار با مشکل روبرو خواهند شد. وی اظهار داشت: جوامع توسعه‌گرا بیمه را عامل مهم توسعه می‌دانند، آنان معتقدند بیمه در رشد بخش‌های مختلف اقتصادی نقش برجسته‌ای دارد.

این مسوول ادامه‌داد: یکی از ویژگی‌های شرکت‌های بیمه محوربودن مسائل مالی است که علاوه بر تامین امنیت فعالیت‌های اقتصادی از طریق ارائه ‌خدمات بیمه‌ای با مشارکت و به کارگیری منابع مالی انباشته شده نزد خود در بازارهای مالی موجب تحرک، پویایی و رشد و توسعه بازار سرمایه می‌شوند. وی‌افزود: نبود نظام طرح جامع‌بیمه‌ای، ناهمگون بودن ساختارهای نظام اداری شرکت‌های بیمه برای توسعه صنعت بیمه با رویکرد بین‌المللی و در نتیجه نبود برنامه‌ریزی‌های زیربنایی در کشور برای توسعه فرهنگ بیمه از مشکلات این صنعت به شمار می‌رود.

«لامعی» گفت: باتوجه به مصوبه‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام و اصل ۴۴قانون اساسی آینده روشن و امیدوارکننده‌ای برای توسعه فرهنگ بیمه نمایان خواهد شد.

مدیرکل بیمه ایران استان قزوین تصریح کرد: فرآیند پرداخت خسارت در بیمه نیازمند سیر بررسی از طرف شرکت‌های بیمه‌گر است، یعنی هرگونه خسارتی که از بیمه‌گذاران به شرکت‌های بیمه اعلام می‌شود باید به‌صورت شفاف بررسی شود تا خسارت‌های غیرواقعی به این شرکت‌ها تحمیل نشود.

این مسوول یادآورشد: متاسفانه در کشورما فرهنگ دریافت خسارت‌های غیرواقعی و کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه مانند سایر جرایم رشد و سیر صعودی پیدا کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: تشکیل پرونده‌های جعلی ‌از سوی تعدادی از بیمه‌گذاران موجب شده تا فرآیند بررسی در شرکت‌های بیمه روند خاصی را طی کند و پرداخت خسارت واقعی به مشتریان با بررسی کارشناسی و شفاف بعضی موارد در مدت طولانی برای استعلام اسناد و مدارک و کشف حقایق خسارت انجام شود.