صرافی‌ها هم علاوه بر سکه فروشی‌ها باید از اتحادیه طلافروشان پروانه کسب دریافت کنند. به گزارش خبرگزاری ایسنا، هفته گذشته اتحادیه طلافروشان و سازندگان طلا و جواهر با اعلام اسامی مراکز مجاز فروش سکه در تهران از سازماندهی واحد‌های صرافی و سکه فروش تهران خبر داد، از سویی نیز بانک مرکزی اسامی ‌۵۲ صرافی مجاز در تهران را اعلام کرد که مجوز پلمب سکه را دارا هستند.

سیدقوام امین، نایب‌رییس اتحادیه طلافروشان، با اشاره به طرح ساماندهی سکه فروشان از سوی این اتحادیه و نیز ساماندهی فعالیت صرافی‌ها از سوی بانک مرکزی عنوان کرد: ۵۸ سکه‌فروشی مجاز که از سوی اتحادیه طلافروشان اعلام شد، افرادی بودند که مجوز فروش سکه را داشتند و با تشخیص اتحادیه مجوز پلمب سکه را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: طبق بخشنامه بانک مرکزی، صرافی‌هایی که از بانک مرکزی مجوز دریافت کرده باشند باید از اتحادیه طلافروشان نیز پروانه کسب دریافت کنند چراکه فعالیت این واحد‌ها، باید تحت نظارت بانک مرکزی و اتحادیه باشند.

امین گفت: علاوه بر ۵۸ سکه‌فروشی مجاز اعلام شده صرافی‌هایی که درخواست مجوزفروش سکه داشته باشند پس از شرکت در آزمون تشخیص انواع سکه، مجوز اتحادیه را دریافت خواهند کرد.

نایب‌رییس اتحادیه طلافروشان افزود: دریافت مجوز‌ها هیچ هزینه‌ای ندارد و این واحد‌ها تنها برای دریافت پروانه کسب سکه فروشی‌ها دو میلیون ریال طبق نظر مجمع امور صنفی پرداخت می‌کنند.

طرح ساماندهی سکه فروشی‌ها از سال گذشته آغاز شده که براساس آن لیست ۵۸ نفر از کسانی که جواز کسب سکه فروشی در اختیار داشتند ثبت نام شد و پس از برگزاری آزمون درباره شناخت انواع سکه و نیز تخصص در بازار سکه به ۵۸ نفر کارت ویژه پلمب و وکیوم سکه از سوی اتحادیه طلافروشان ارائه شد.