پذیره‌نویسی سهام موسسه مالی و اعتباری بنیاد تا پایان ماه جاری انجام می‌شود

۲۵‌درصد از سهام موسسه مالی و اعتباری بنیاد از طریق پذیره‌نویسی تا پایان ماه جاری به مردم واگذار می‌شود. عبدالناصر همتی، مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری بنیاد، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی روند اخذ مجوز رسمی‌ فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ‌ایران توضیح داد: برای اخذ مجوز رسمی‌ از بانک مرکزی باید بخشی از سهام موسسه به مردم واگذار شود.

به گفته وی، عرضه سهام این موسسه به مردم مقدمات خود را طی می‌کند و پس از تعیین قیمت سهام و طی سایر مقدمات این سهام به مردم واگذار می‌شود.

همتی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر سرمایه موسسه مالی و اعتباری بنیاد به چه میزان است و قصد است در آینده به چه میزان افزایش یابد؟ تاکید کرد: سرمایه این موسسه در مرحله اول به میزان شش برابر افزایش یافت و به ۵۰‌میلیارد تومان ارتقا یافت.

وی ادامه داد: سرمایه موسسه در مرحله دوم از طرح افزایش به ۱۵۰‌میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری بنیاد در پاسخ به این سوال که آیا افزایش سرمایه این موسسه به ۱۵۰‌میلیارد تومان همزمان با توزیع سهام در بازار خواهد بود؟ تصریح کرد: این سهام فعلا در بورس عرضه نمی‌شود بلکه از طریق پذیره نویسی و در حد ۲۵‌درصد از کل سهام به مردم واگذار می‌شود ارزیابی دارایی‌ها برای مشخص شدن قیمت هر سهم در حال انجام است.

همتی متذکر شد، توافق‌های لازم برای این اقدام با بانک مرکزی صورت گرفته است.