فاطمه بهادری- به گفته یک عضو کمیسیون اقتصادی، اعضای این کمیسیون، از پاسخ‌های شیبانی، رییس کل بانک مرکزی درخصوص برکناری مدیر عامل و رییس هیات مدیره بانک پارسیان قانع شدند. اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طی جلسه‌ای با حضور مسوولان بانک‌های پارسیان و مرکزی به بررسی علت برکناری مدیر عامل بانک پارسیان پرداختند.

پیمان فروزش، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم بانک مرکزی در مورد بانک پارسیان، طبق قانون بوده، اظهار می‌دارد: نظارت بانک مرکزی به طور کامل بوده و تخلفات بانک پارسیان محرز است و به همین علت صلاحیت مدیر عامل و رییس هیات مدیر رد شده است.

در عین حال احمد بلوکیان، عضو دیگر کمیسیون اقتصادی نیز با تاکید بر مطلب فوق دو تخلف اعضای برکنار شده بانک پارسیان رامربوط به گذشته دانسته و می‌گوید: نظارت‌های بانک مرکزی در جهت تقویت بانک‌های خصوصی است و نظارت بدون مجازات بی‌معنی خواهد بود. وی ادامه می‌‌دهد: بانک مرکزی سه گزینه برای مجازات دارد که رد صلاحیت مدیرعامل و هیات‌مدیره گزینه انتخابی برای بانک مرکزی بوده است. وی دیگر گزینه‌های اعمال مجازات را برخورد بانک و رسیدگی توسط قوه‌قضائیه اعلام کرده و تصریح می‌کند: این گزینه‌‌ها در اساسنامه بانک ذکر شده و به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده و براساس آن بانک مرکزی می‌تواند بر بانک نظارت داشته باشد. در ادامه رییس کل بانک مرکزی بر سخت‌گیری این بانک در خصوص صدور مجوز برای تاسیس بانک در آینده تاکید کرد.

همچنین کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص انتقال بخشی از سهام بانک سرمایه به شهرداری تهران جلسه‌ای را با حضور قالیباف، شهردار تهران و نمایندگان شهرداری و بانک مرکزی برگزار کرد.

فروزش با بیان اینکه شهرداری اعلام کرده که سازمان بازنشستگی شهرداری درصدد خرید سهام بانک سرمایه از طریق کارگزاری‌های بورس است، اظهار می‌دارد: شهرداری قصد دارد برای استفاده از تسهیلات بانکی، با یک بانک هماهنگ شود که این تفکر خوبی است و در این راستا بانک مرکزی نیز به حل این مشکل کمک خواهد کرد، چنانکه رییس کل بانک مرکزی در این زمینه نظر مساعدی دارد. بلوکیان نیز می‌افزاید: قالیباف تاکید کرده که شهرداری قصد تاسیس بانک ندارد و حتی یک سهم از سهم فرهنگیان را خریداری نکرده است. وی ادامه می‌‌دهد: تنها نکته قابل بررسی در خصوص انتقال این سهام، مدیریت بانک سرمایه است که بانک مرکزی این وضعیت را بررسی خواهد کرد.