صندوق تعاون کشور بالغ‌ بر یک‌هزار و ۳۰۰‌میلیارد ریال تسهیلات اعتباری تا پایان آبان ماه سال‌جاری پرداخت کرد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق تعاون کشور، حبیب رودساز، مدیرعامل صندوق تعاون کشور روز گذشته در سمینار یک روزه معاونان، مدیران ستادی و روسای سرپرستی شعب صندوق تعاون استان‌ها با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: موسسه اعتباری بخش تعاون در سایه ایجاد تعامل با اجزای بخش تعاون زمینه اعمال حمایت‌های لازم را برای اتحادیه‌ها، شرکت‌های تعاونی و اعضای تعاونی‌ها فراهم کرد.

وی با اشاره به نقش صندوق تعاون در ارتقای بخش و توسعه کمی و کیفی تعاونی‌ها گفت: موسسه اعتباری بخش تعاون با اتخاذ تدابیر و شیوه متناسب با وضعیت و شرایط خاص بخش تعاون، به دنبال تسهیل و تسریع سازی فرآیند پرداخت تسهیلات اعتباری و امکان ارائه خدمات مطلوب و مناسب به متقاضیان بخش تعاون بوده است.

وی افزود: بازنگری مجموعه دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها و همچنین اصلاح رویه و شیوه خدمات رسانی و بهبود در نحوه ارائه خدمات در قالب تفویض اختیار و تمرکز زدایی مناسب فضای بهتری را از لحاظ فعالیت برای صندوق تعاون و پاسخگویی مناسب در جهت رضایتمندی تعاونی‌ها فراهم ساخته است. مدیرعامل صندوق تعاون بازخورد عملکرد صندوق تعاون را تا پایان آبان ماه مثبت ارزیابی کرد و در این باره اظهار داشت: نتیجه آسیب‌شناسی و بررسی و مطالعه وضعیت موجود همراه با بازنگری و اصلاح شرایط و وضعیت موجود، امکان بهبود و افزایش سطح توانمندی‌ نیروی انسانی و ارتقای میزان تخصص و آگاهی آنان در حوزه علوم بانکداری کارکنان را فراهم ساخت و در واقع این موسسه با فراهم کردن مقدمات لازم شرایط را برای تغییر وضعیت و تحقق هدف متعالی و حرکت در مسیر بانکداری اسلامی را مهیا کرده است.

رودساز اظهار داشت که با روند فعالیت این موسسه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری بیش از ۲۵۰۰‌میلیارد تسهیلات اعتباری با ۱۰۰درصد افزایش نسبت به سال گذشته پرداخت خواهد شد. ضمن آنکه در سایه تلاش مضاعف مجموعه ستاد و شعب و همچنین اقبال عمومی تعاونی‌ها و تعامل بیشتر با این موسسه این امکان وجود دارد تا سقف پرداخت تسهیلات اعتباری تا پایان سال‌جاری را تا سقف ۳۵۰۰‌میلیارد ریال افزایش داد.