فاطمه بهادری - رای دیوان عدالت اداری در مورد موسسه مالی و اعتباری توسعه که هفته گذشته صادر شده بود، در هفته جاری تغییر کرد. پس از آنکه بانک مرکزی به اتهام تخلفات صورت گرفته، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این موسسه را برکنار کرد این افراد با ارائه درخواستی به شعبه ۳۰ دیوان عدالت اداری خواستار نقض حکم بانک مرکزی شدند.

دیوان عدالت اداری نیز در پی این درخواست، هفته گذشته به ابطال حکم بانک مرکزی و بازگشت افراد فوق به موسسه رای داده بود.

براساس رای هفته گذشته دیوان عدالت اداری در مورد نقض حکم بانک مرکزی مبنی بر خلع هیات مدیره قبلی موسسه مالی و اعتباری توسعه قرار شد اعضای قبلی هیات‌مدیره شامل خلیلی‌زاده، سلماسی و مسیحیان در سمت‌های خود ابقا شوند.

هیات‌مدیره جدید که از تیرماه سال‌جاری توسط بانک مرکزی منصوب شده بودند به همراه اسدا... امیراصلانی، مدیرعامل اسبق بانک ملی ایران که به عنوان سرپرست موقت منصوب شده بود، طبق این حکم دیوان معلق شده بودند.

حیدر مستخدمین‌حسینی نیز که به عنوان مدیرعامل موسسه مشغول کار بوده، همچنان مدیرعامل مانده و تصریح شده بود که حکم بانک مرکزی در مورد وی نافذ نیست.

درخواست نقض تصمیم بانک مرکزی را چند نفر از سهامداران عمده موسسه مالی و اعتباری توسعه به دیوان عدالت اداری داده بودند. حال شعبه ۳۰ دیوان عدالت اداری پس از گذشت چند روز از صدور حکمی مبنی بر نقض تصمیم بانک مرکزی، حکم قبلی را ابطال و تصمیم بانک مرکزی را درست خوانده است. به این ترتیب امیراصلانی به عنوان سرپرست و مستخدمین‌حسینی مدیرعامل باقی می‌مانند. هیات مدیره قبلی این موسسه به اتهام نقض قوانین بانکداری و وارد شدن به حیطه فعالیت‌هایی چون برج‌سازی، از سوی بانک مرکزی برکنار شده بودند.