تازه‌ترین نظرسنجی بلومبرگ نشان می‌دهد که بهای طلا طی هفته آینده افزایش خواهد یافت. به گزارش ایسنا، ۲۱ نفر از ۳۲ تاجر، تحلیلگر و سرمایه‌گذار شرکت‌کننده در نظرسنجی پایگاه خبری بلومبرگ معتقد هستند که بهای طلا طی روز‌های آینده افزایش خواهد یافت که دلیل آن افزایش نیافتن نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در آینده‌ای نزدیک عنوان شده است.

به گفته آنها این امر باعث تضعیف دلار و افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن خواهد شد.

بهای طلا طی هفته گذشته کاهش ۲/۱درصدی داشت و هر اونس آن با قیمتی معادل ۶۲۲ دلار و ۵۰ سنت خرید و فروش شد که طی شش هفته گذشته بی‌سابقه بوده است.

از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی ۹ نفر فروش طلا را توصیه کردند و پیش‌بینی کردند که بهای طلا در روز‌های آینده کاهش خواهد داشت، این در حالی است که دو تحلیلگر دیگر تغییر اندکی برای بهای طلا پیش‌بینی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، در بازار مبادلات کالای نیویورک (نایمکس) بهای طلا برای تحویل در ماه دسامبر ۶۰/۷درصد کاهش یافت که این کاهش بسیاری از تحلیلگران را که افزایش قیمت را پیش‌بینی کرده بودند متعجب کرد.

بلومبرگ در نظرسنجی پیشین خود پیش‌بینی کرده بود که بهای طلا در هفته گذشته افزایش داشته باشد.

در این نظرسنجی که ۲۸ تاجر، سرمایه‌گذار و تحلیلگر بازار طلا شرکت داشتند ۷۹درصد به مردم توصیه کردند که طلا بخرند چون معتقد هستند که بهای طلا که طی هفته گذشته ۹۰سنت افزایش یافت طی هفته‌جاری نیز افزایش بیش از پیش خواهد داشت.

شمار افرادی که پیش‌بینی کرده‌اند، بهای طلا افزایش خواهد یافت در این نظرسنجی بیشترین میزان از آوریل ۲۰۰۴ بوده است.

این در حالی است که چهار شرکت‌کننده، فروش طلا را در شرایط کنونی راه‌حل معقول اعلام کردند و پیش‌بینی کردند که این فلز ارزشمند با کاهش قیمت مواجه خواهد بود. از مجموع ۱۳۴ هفته پیش‌بینی بلومبرگ در حدود ۸۱ مورد یا ۶۰درصد آن صحیح بوده است.