مجید قاسمی اعلام کرد: لایحه مبارزه با پولشویی که مورد اختلاف مکرر مجلس و شورای نگهبان بود، در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت. دبیرکمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با بیان این که لایحه مبارزه با جرم پولشویی به تازگی در دستور کار مجمع قرارگرفته است، تصریح کرد: ارجاع لایحه ضدپولشویی به مجمع طی روزهای اخیر صورت گرفته است.

مجید قاسمی با اشاره به رفت و برگشت‌های مکرر لایحه ضدپولشویی بین مجلس و شورای نگهبان، اظهار داشت : تصمیم نهایی شورای نگهبان مبنی برعدم پذیرش نظر مجلس و اصرار مجلس بر نظر خود طی هفته‌های اخیر صورت گرفته است. وی اضافه کرد: عدم پذیرش موضوعی توسط شورای نگهبان و اصرار مجلس بر نظر خود، در نهایت باعث می شود که رییس مجلس شورای اسلامی موضوع را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دهد تا در مجمع بررسی شود.

به گفته دبیر کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام‌، مجمع با روحیاتی این لایحه را بررسی خواهد کرد که برای سالم سازی اقتصاد کشور موثر واقع شود.

وی همچنین از آغاز بررسی لایحه مبارزه با پولشویی در گروه‌های کارشناسی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبرداد و تصریح کرد: لایحه مبارزه با پولشویی به کارکارشناسی وسیعی نیاز دارد. قاسمی با اشاره به وجود ۶ کمیته از جمله کمیته‌های اقتصاد کلان‌، پول و بانک و بازرگانی در درون کمیته اقتصادی‌، بازرگانی و اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت : این لایحه درکمیته پول و بانک و سپس اقتصاد کلان بررسی خواهد شد وکمیسیون اقتصاد کلان جزءبه‌جزء و کلمه به کلمه لایحه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی درخصوص پیش‌بینی زمان اتمام بررسی‌ها و ارائه نظر نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: با توجه به شرایط مذکور زمان اتمام بررسی‌ها قابل پیش‌بینی نیست .

دبیر کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه سیاست‌های کلی در بخش نظام اداری اشاره کرد و افزود: بررسی این لایحه در مجمع سابقه‌ای ۶، ۷ ساله دارد که به تازگی در حال نهایی شدن است‌، بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی برای نهایی شدن بررسی‌های مجمع در ارتباط با لایحه ضدپولشویی تعیین کرد. وی درخصوص تاثیرات این لایحه بر سیستم اقتصادی کشور اظهارداشت : تاثیرات این لایحه بستگی به تدوین نهایی و چگونگی لایحه تدوین شده بر اساس کارهای کارشناسی و نحوه تغییرات آن دارد.