موسسه مالی- اعتباری بنیاد تا 2 ماه دیگر به بانک تبدیل می‌شود

گروه بازارپول- موسسه مالی - اعتباری بنیاد با افزایش سرمایه خود به ۱۵۰۰میلیارد ریال ظرف ۲ماه ‌آینده مجوز بانک شدن را به دست خواهد آورد و با این وصف ۲۵درصد سهام بانک نیز به مردم عرضه خواهد شد، در حال حاضر عمده سهام بانک به بنیاد جانبازان اختصاص دارد. عبدالناصر همتی، مدیر عامل موسسه مالی، اعتباری بنیاد کشور که در جمع خبرنگاران تبریزی سخن می‌گفت با اعلام این مطلب خاطرنشان ساخت موسسه با ۷۰میلیارد ریال سرمایه تاسیس یافته که در حال حاضر این رقم به ۵۰۰میلیارد ریال رسیده و ظرف ۲ماه آینده نیز با افزایش سرمایه روند بانکی شدن موسسه تداوم خواهد یافت. وی رقابت در بانک‌های پولی کشور را بسیار زیاد و ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد مهم‌ترین شاهکار بنگاه‌های مالی پولی کشور این است که پول موجود مردم را جذب و در مسیر سرمایه‌گذاری تولید و اقتصاد به جریان بیندازد، زیرا در‌حال‌حاضر یک صد هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که اگر مسوولان و بانک مرکزی همت گماشته و تسهیلات لازم را برای افزایش تعداد بانک ها در اختیار دارندگان سرمایه بگذارد، مسلما اقتصاد کشور بیش از پیش رونق خواهد یافت و رفته رفته به استانداردهای جهانی هم خواهیم رسید. البته باید اذعان داشت که افزایش تعداد بانک در کشور مهم نیست، بلکه نظارت مهم است که در این راه اعمال گردد، سخت‌گیری در این زمینه هم به نظر نمی‌رسد کارساز باشد.

همتی گفت: در زمینه تاسیس بانک جدید هم لازم است توجه شود هر کسی پولی دارد و انگیزه سازندگی در کشور کار بسیار ارزشمندی انجام می‌دهد که در قبال آن باید سود هم به صورت معقول داشته باشد.

وی افزود: در زمینه پایین آوردن نرخ سود بانک‌ها به نظر من اگر تورم پایین آید و رقم آن مثلا به ۸درصد برسد قطعا ما مردم را راضی خواهیم کرد که پول خود را با ۹درصد سود در اختیار ما بگذارند و ما امیدواریم سیاست دولت در کاهش نرخ تورم هر چه زودتر عملی شود.

وی با اعلام این که عرضه وام بدون سپرده یکی دیگر از اهداف موسسه ما است از طرفی با شعار (اعتماد شما سرمایه ما است)، افزایش کیفیت کار را مدنظر داریم و در زمینه افزایش شعب نیز هیچ گونه محدودیت فیزیکی نداریم. مدیرعامل موسسه مالی اعتباری بنیاد در قسمت دیگری از توضیحات خود گفت: از هفته آینده عرضه سیم‌کارت شرکت ایرانسل در شعب موسسه در شهرهای تهران، تبریز و مشهد آغاز خواهد شد و یک پروژه بزرگ آپارتمان‌سازی را هم در شهر تبریز به زودی شروع خواهیم کرد که طی آن ۴۰۰ واحد آپارتمان ایجاد و با تسهیلات بسیار مناسب عرضه خواهد شد. سرمایه‌گذاری این طرح بالغ بر ۵۰۰میلیارد ریال می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به بهره‌گیری از نیروهای با تجربه و بازنشسته موسسات بانکی و مالی کشور در شعب موسسه خاطرنشان ساخت که با نظر آقای فروزنده، ریاست بنیاد جانبازان و تاکید مقام معظم رهبری جوانگرایی را هم در اداره امور مالی خود مدنظر داشته‌ایم و کارکنان ما با شادابی و تحصیلات عالیه، اعتماد بیشتر مردم را جلب کرده‌اند.

در پایان این نشست، پویافر، سرپرست موسسه در تبریز و شمال غرب کشور توضیح داد که در‌حال‌حاضر ۱۴ شعبه موسسه در سطح استان آذربایجان شرقی و ۲ شعبه در شهرستان اردبیل و یک شعبه در شهرستان زنجان فعال هستند و در آینده هم در نقاطی که توجیه اقتصادی داشته باشند، اقدام به تاسیس شعبه خواهیم کرد.